Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

30 jaktlag ställer in höstens älgjakt

Featured Replies

Publicerat
30 jaktlag har beslutat att ställa in höstens Älgjakt.

http://www.jagareforbundet.se/news/30_jaktlag_staller_i.asp

klokt å moget beslut!...  ;D

skulle vilja göra desamma här hemma!... men då blir man väll satt vid pålen  med ögonbindel å skjuten!..  ;D ;D ;D.... ;) ;) ;)

mvh

Publicerat

Klokt beslut! Finns inget annat att göra i den siturationen. Kan ju inte släppa hunden heller.>:(

Publicerat

Fy fan vad tragiskt jag säger då det att nog kan vi ha hur mycket varg som helst, men i DJURPARK

Publicerat

Hoppas trendin viker snart.

:'(

Publicerat

jag skulle också vilja göra så här hemma :) men det skulle aldrig komma på tal ;)

Publicerat

Helt jäkla sanslöst att det ska behöva bli sådär. Sju älgar per 1000 hektar i vinterstam är fullt jaktbar om det inte vore för vargen - fy fasiken vad många som blir lidande av den fina "mångfalden" och annat dravvel som motiverar dessa djur. Alla bör ställa sig frågan: vill jag ha varg på min jaktmark? Svara man ja, då är det ok att vara för en vargstam. Svarar man däremot nej, då ska man inte vara pro varg heller. Nej, fasen..jag blir upprörd av sånt där...tråkigt, mkt tråkigt scenario.

Publicerat

rätt bra..börjar allt mer känna att vi skjuter sönder stammen själva å skyller lite på vargen, fast tycker den ska ligga 4meter under marken hur man än vrider å vänder på det...det är så mycke gnäll bråk och gammla gubbar vid den jakten så bra att ta en paus fast det handlar om mycke i förlust men i vinst i längden

har själv varit med om många älgjakter med dåligt med älg fast ändå skjutit tillslut,,varför inte bara bryta hur ofta görs de ::)..