Publicerat Juli 27, 200718 yr Jag har nu alldeles precis, beställt min drömbössa! R93 Match i 300 WM, rak kolv plus kickstop/rekyldämpare - för att få rätt balans mestadels, plus VX-III 4,5-14X50 belyst. Har varit så otroligt nöjd med min Leupold 3-9x50 European, trotts att den är sedd som "Snik" och VX-III kan ju bara var bättre. Inte den billigast bössan men det lär vara bland de bästa som går att få för pengar. ;D 8) Men nu är frågan, vad ska jag köra för ammunition och kula? Det jag hade tänkte själv, då jag tyvärr inte laddar själv var Normas laddad med TSX i 150gr. Perfekt för långa håll och med tanke på att den är en lite hårdare kula i helkoppar så behöver den ju inte vara direkt tyngre utan passar för de flesta situationer. Dock är det ju tänkt för vak och pürsch jakt. Alla erfarenheter och synpunkter mottages tacksamt!
Publicerat Augusti 1, 200718 yr TSX lär nog göra jobbet åt dig, det viktigaste är ju trots allt att kula tar där du vill, TSX verkar gå löjligt bra i alla kalibrar.