Publicerat Juli 27, 200718 yr Har gått och funderat lite angående kikare till nya LTR´en. Hade i tankarna ett tag att köpa en ny Zeiss och sälja båda de gamla eller behålla den gamla belysta och sälja den obelysta. Visst är det mycket pengar som ska ut men samtidigt har man en kikare i världsklass som klarar allt. Sagt och gjort så tog jag mod till mig och for in till stan. Väl på plats konstaterades att dom hade en ny Diavari Victory 3-12x56 med nattbelyst riktmedel. Har man en ny studsare ska man väl för bövelen ha en ny kikare på densamma. Att titta i den kikaren jämfört med den gamla Z är lite skillnad måste erkännas. Finns inget som helst tunnelseende på lägsta förstoring. Z serien är ju riktigt fina kikare men eftersom jag nu endast ska ha en studsare och då jag jagar en del rådjur drivande med studsare kändes det rätt att slå till, dels får jag som sagt bort tunnelseendet och sen väger pjäsen mindre än föregångaren. Tycker förövrigt att det belysta riktmedlet syns bättre i starkare ljus än vad det gjorde i den gamla.
Publicerat Juli 27, 200718 yr Fint! Får du köra med lite smärjelduk (hur f-n stavas det?) på kikarn så den får samma finnish som resten av "systemet".. Kaliber på pangen? LTR:en kanske bara tillverkas i 308?!?! /Må
Publicerat Juli 27, 200718 yr Författare Fint!Får du köra med lite smärjelduk (hur f-n stavas det?) på kikarn så den får samma finnish som resten av "systemet".. Kaliber på pangen? LTR:en kanske bara tillverkas i 308?!?! /Må Yes 308w. Smärgelduk, nääee
Publicerat Juli 27, 200718 yr Som Svarte Ormen sade i ett trängt läge, om ett kanske inte allt för genomtänkt förslag från Baldric: " Pathetic idea, Worth a try!!!" ;D /Må
Publicerat Juli 28, 200718 yr Klokt, jag gillade aldrig den gamla heller, därav försäljning. Vad fick du för den? MVH
Publicerat Juli 28, 200718 yr Man får grattulera !!!! Har aldrig ångrat köp av Zeiss !! Jo det vore interessant att veta vad du fick för den...jag fick nog ganska bra bud när jag sålde min gamla Varipoint 3-12. Den var ca. 3 år gammal och jag fick 14000:-.........det får man vara nöjd med ;D Därav blev det en ganska liten mellanskillnad till den nya modellen.
Publicerat Juli 28, 200718 yr Man får grattulera !!!! Har aldrig ångrat köp av Zeiss !!Jo det vore interessant att veta vad du fick för den...jag fick nog ganska bra bud när jag sålde min gamla Varipoint 3-12. Den var ca. 3 år gammal och jag fick 14000:-.........det får man vara nöjd med ;D Därav blev det en ganska liten mellanskillnad till den nya modellen. Alla säger att jag sålde den för billigt till Mickel, men Zan är ingen stjärna, stor, tung och proppad med tunnelseende. MVH
Publicerat Juli 28, 200718 yr Ok..jag sålde en Z 3-12*56 med belyst kors för ngr år sedan och fick 8000:- tror jag vilket torde vara ett ngrlunda marknadsvärde. Denna hade dessutom ganska stora repor efter montage.
Publicerat Juli 28, 200718 yr Men visst är den nya victory modellen liten och smidig ??Har ju själv Varipointen och jag märker stor skillnad mot den föregående modellen.
Publicerat Juli 28, 200718 yr Författare Mkj> Jag fick igen varenda nickel Exakt som ni beskriver är den nya Victoryn så mycket lättare och smidigare. Vilken megakikare i liten förpackning, en riktig godbit. Var upp och sköt in den idag på LTR´en och med samma vanliga tur så satt första smällen nästan mitt i lappen. 8)