Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Justera gastrycket browning evolve

Featured Replies

Publicerat

Lägger ut en fråga även här på forumet:

Behöver öka trycket för att slippa omladdningsproblem med min Browning Evolve 9.3*62. Vad jag förstått så ska man sjalv kunna justera gastrycket genom att vrida skruven längst fram, frågan är bara hur mycket åt gången och åt vilket håll ökas resp. minskas gastrycket? Bössan är ny och man kan ju visserligen skicka in den, men då måste man säkert vänta tills vintern innan den kommer tillbaka vilket inte är så tilltalande.

Har endast skjutit jaktmatch med bössan. Drygt 50 plugg avfyrade, eldavbroot vid 3 tillfällen. Enligt försäljaren så beror det mest troligt på gastrycket. Kan ju vara vajsing med magasinet men tänkte pröva justera gastrycket först för att se.

Publicerat

Känns spontant som en garantisak om bössan är i princip ny. Det där ska du inte behöva mecka med själv tycker jag.  :(

/Må

Publicerat
  • Författare

Ja, bössan är ju köpt ny så det är garanti. Problemet är väl att väntetiden kan bli lång, och björnjakten drar igång snart.

Det är ju några som haft detta problem och själv justerat gastrycket, vilket inte ska vara något större svårighet. Har för mig att bössan skjuts in/provskjuts med kraftigare laddningar over there och detta verkar vara ett fenomen framförallt i 9.3*62.

Publicerat

Ok, trist detta.

Har själv en Bar Longtrac 30-06, ny sen i höstas. HAr skjutit 100-120 plugg med den, jaktmatch och Oryx, utan några problem.  :o ;D

Har du inte manualen? Annars finns den att ladda hem på Brownings hemsida.

/Må

Publicerat
  • Författare

Jo nog har jag manualen, men det framgår inte i den. Provade ringa Småländska vapen, de har telefontid från 15.00

Har skjutit drygt 50 jaktmatch hittills med den. 2 eldvbrott. Verkar som om det inte orkar mata fram då patronen delvis "fastnar" i magasinet. Man kan ju testa att vrida åt endera hållet och se vad som händer. Frågan är om man vågar? Har för vana att inte pilla i saker man inte begriper sig på. Vet man med säkerhet att det inte är farligt att själv justera så är det ju inte något problem, bara o prova i så fall. Annars får man väl bita i det sura äpplet och skicka in bössan.