Publicerat Augusti 3, 200718 yr Skulle behöva lite råd/inspiration om vapenvård för mina kulvapen. Kunskapen och intresset har falnat eftersom. Jag har en cylinderrepeter 6,5 och en halvautomat (Browning Longtrac) 30-06 och jag är en "vanlig" jägare vars skjutförmåga sträcker sig till kanske 150 m... ;D Syftet med vapenvården är bibehålla skicket och funktionen på vapnen och inte få försämrad precision. ??? /Må
Publicerat Augusti 3, 200718 yr hej StorJim! har funderat på samma sak, pratade med mickel på forumet... jag ska ta o köpa mig Barnes cr-10 + shooter choice + en deweys läskstång från www.vapenvardsbutiken.com , det kommer man tydligen rätt långt på... mvh johan
Publicerat Augusti 3, 200718 yr jag ska ta o köpa mig Barnes cr-10 + shooter choice + en deweys läskstång från www.vapenvardsbutiken.com, det kommer man tydligen rätt långt på... mvh johan Johan, köper du det kommer du aldrig behöva något annat. Superbra grejerr, speciellt stången
Publicerat Augusti 3, 200718 yr Johan, köper du det kommer du aldrig behöva något annat. Superbra grejerr, speciellt stången jo, jag märkte det när jag provade mickes prylar, cr-10 verkar ju hur dryg som helst.... Luktar ungefär som gyttorps "super" solvent ;D mvh