Publicerat Augusti 3, 200718 yr Vad tror ni att man kan få för ett Shirstone (husqvarna) 2-7x32. Duplex riktmedel. Med fästen. ??? Någon som vet, jag vet att det inte är värt allt för mycket.
Publicerat Augusti 3, 200718 yr Beroende på fabrikatet på fästena. Så tror jag att du max får mellan 500 och 1000 kr
Publicerat Augusti 3, 200718 yr Jag skulle säga max 700-800 kr! Men det är ju jag det, finns säkert några gamla älgjägare som betalar upp mot tusenlappen.
Publicerat Augusti 3, 200718 yr Jo, men det jag skrev var ju vad jag tror är max priset. Kan hända att den inte blir såld för mer än 600 kr
Publicerat Augusti 4, 200718 yr I och med att rör rör sig om ett variabelt sikte så blir väl priset lite högre än tex ett fast 4X32..Min morfar hade ett dylikt Husqvarna Jaktoptik med tyska ettan på sin Hva 46 9,3X57..Tyvärr pallade det sprillans nya siktet (kostade runt 300 kr -91) inte ens med en sommarskur på bockpasset i augusti utan det såg ut som Lutzen i siktet efteråt, så mitt förtroende för dessa sikten är dessvärre inte högt. Nu kan ju min morfars sikte varit ett extremt måndagsexemplar men generellt sett är inte dessa gluggar någon höjdare. Min gissning är max en femhundring om jag skall vara ärlig..