Publicerat Augusti 3, 200719 yr Jag ska montera ett Bushnell Elite 4200 2,5-10x50 (624 gram) på en Carl-Gustaf 1900 kaliber 30-06 med Weaver Extension 30 mm. Blir det skottfast tror ni?? Behövs det höga fästen eller räcker det med medium eller rent av låga?? ???
Publicerat Augusti 3, 200719 yr Jag ska montera ett Bushnell Elite 4200 2,5-10x50 (624 gram) på en Carl-Gustaf 1900 kaliber 30-06 med Weaver Extension 30 mm. Blir det skottfast tror ni??Behövs det höga fästen eller räcker det med medium eller rent av låga?? ??? Finns bara ett sätt att få svar på den frågan....Testa! /Fredde
Publicerat Augusti 3, 200719 yr Författare Jag tycker att det är lite onödigt att slänga ut över 500:- om någon vet att fästena inte pallar! Men jag får väl kanske ta och chansa!
Publicerat Augusti 3, 200719 yr Men jag får väl kanske ta och chansa! japp...inom skyttets värld är det enda raka att åka och testa själv...prylarna kan bete sig tämligen unikt. Är du osäker på fästena så köp dom inte!...köp fästen som du vet är bra, finns hur mycket som helst att välja på En snabb fråga bara ...Är dessa fästen gjorda av stål eller lättmetall??....Stål, då kan dom funka, bara att panga på ...lättmetall, då skulle jag inte montera dom påen klass1 bössa, knappt klass2 heller :- /Fredde
Publicerat Augusti 4, 200719 yr Vilken höjd tror ni jag behöver?Låga,medium,höga?? Skulle tippa på medium...ta med bössan och kikaren till affären (om du köper från affär?) så kan du testa direkt viket som passar bäst.... Var det Stålfästen eller? /Fredde