Publicerat Augusti 4, 200718 yr Har funderingar på en Ruger 77...308 w....syntet.m rostfri pipa.! : Har inte tittat så mycket närmare på den än. Tänkte bara höra innan vad ni har för erfarenheter om den, om den funkar rent jaktmässigt och om den har godkänd precision? ??? Tacksam för svar! / Mvh
Publicerat Augusti 4, 200718 yr Ruger är kända för att göra robusta vapen, med bra precison och hög funktionalitet, lite råa kan dom vara och behöva lite handpåläggning för det sista finliret skall infinna sig. Ett helt ok köp mao
Publicerat Augusti 4, 200718 yr Alfie summerade ihop det bra!....trycket bör dock poleras en aning....otroligt kassa orginal, om du inte köper VT versionen (Varmint/Target), då får du fullt justerbart matchtrycke. Mvh Fredde *ägare till två Ruger*
Publicerat Augusti 7, 200718 yr Jag köpte min Ruger M77 helstock för snart tio år sedan och har inget alls att klaga på. De som påstår sig veta säger att trycket är lite hårt men det är inget jag någonsin har lidit utav. Ur min synvinkel så ska det till ett jäkla bra skäl eller ett olyckligt sammanträffande för att jag ska byta ut min studsare. Lycka till med funderingarna. Andreas
Publicerat Augusti 10, 200718 yr Själv har jag Rugers No.1 enpetare och gillar den skarpt..Trycket på den modellen är helt ok, iaf på mitt exemplar..Rugers helstockade M77 är verkligen smutt, en dylik i 308 Win. skulle inte vara helt fel som bössa för den rörliga jakten..
Publicerat Augusti 11, 200718 yr Författare Väldigt tacksam för era svar!! Verkar ju bara vara positiv kritik över detta vapen....dock lite "rå" som nå´n skrev...men det går ju alltid att få till!! Nu bär det av till butiken för att klämma å känna lite på den och se om vi kommer "överens".. ;D / Mvh