Publicerat Augusti 5, 200718 yr Jag har en Beretta urika som har varit min vän i 1,5 år. Jag är grymt nöjd med denna och trodde aldrig jag skulle vilja byta. Jag hade fel. Hittade en ny silver pigeon till bra pris och nu ligger jag sömnlös igen... Jag jagar skogsfågel och har börjat fundera på att det skulle vara skönt med en lite smidigare bössa. Dessutom tänkte jag göra ett seriöst försök att ägna mig åt den gamla fina "spåra/ringa hare" jakten i vinter, och är lite osäker på halvauton när kvicksilvret kryper nedåt.. Vad ska jag göra? Kan någon ge mig några argument för och emot min idé? ???
Publicerat Augusti 5, 200718 yr Kylan är nog inte ett bekymmer för urikan, den löser nog dina behov, men en bock känns och är smidigare att bära i skogen, helt klart. Du byter inte ner dig om du byter det är då helt säkert.
Publicerat Januari 13, 200818 yr Jag menar om utrymme i skåpet finnes behåll Urikan och bara köp till bocken båda grymt fina vapen men det är ju en fråga om ekonomi också ....
Publicerat Januari 14, 200818 yr det är ju en fråga om ekonomi också .... bara å dra in på något annat!.... ;D ;D Mvh
Publicerat Januari 14, 200818 yr står i valet o kvalet jag med om ganska samma sak. Bara det att jag redan sålde min beretta 686 och funderar nu på en ny Browningbock eller Berettas nya halvauto12/89 -v-^.. Franchibock har jag tittat och känt på.. En smidig och lätt bössa men hur håller den om jag vill stå och mata på skeetbanan i 5 säsonger`? Erfarenheter någon? skulle vara smidig vid hundjakten dock. Ursäkta trådkapningen osv. Jag skulle byta till bocken om jag var du.