Publicerat Augusti 7, 200718 yr Jo, var inne och skulle införskaffa jaktplugg till 6,5:an. Brukar använda Lapua Mega men den var slut. Jaha, vad ska jag ha då då? De hade Sako Gamehead och Oryx. Skillnaden var över 200 spänn för ett 20-pack!! ??? Så jag köpte Sako! Är det nån som har nån uppfattning om Sako-plugg och deras kulor? ÄR skillnaden lika stor på Hammerhead 30-06 tror ni? Det känns som man gjort värsta klippet! /Må
Publicerat Augusti 7, 200718 yr Sako Gamehead är en konventionell blyspetskula,använder den i min .223 mot rådjur,räv och gås med bra resultat. Snabb expansion och stora skottskador är att förvänta vid muskel/skeletträffar. Sako har två Hammerheadkonstruktioner jag förutsätter att du menar den obondade och den är säkert billigare än Norma oryx, den uppträder ungefär som en Lapua Mega i djurkroppar. Genomgående för den Sakoammunition som jag provat i flera olika bössor är att de skjuter små träffbilder. /Micke
Publicerat Augusti 7, 200718 yr Författare Sako har två Hammerheadkonstruktioner jag förutsätter att du menar den obondade och den är säkert billigare än Norma oryx, den uppträder ungefär som en Lapua Mega i djurkroppar. Ok, så en schysstare prisjmf ska alltså göras mellan Super Hammerhead och Oryx i sådant fall.. /Må
Publicerat September 10, 200718 yr Tjena jag använder sako hammerhead 14,3 grams i min 30-06 är super nöjd måste jag säga bra pressicion obetydlig köttförstörelse och den välter ikull älgar och grisar rejält. Sakos hammerhead kula är igentligen en nosler partion och super hammerhead en partion gold. Hammerheaden duger förbaskat bra så länge man inte laddar för hårt så man kommer över 800m/s mina laddningar ligger runt 730m/s då funkar den fint jag laddar 56-58 grains vvn160. Annledningen till att jag använder så tunga kulor är att jag vill undvika genomskott då jag oftast går med hund. Använder självklart även andra kulor också men sakos hammerhead är en ruskigt bra kula om man inte ska kliva upp allt för mycket i hastighet skulle nog inte rekomendera kulan till dom mest hårdslående .30 magnums men 30-06 är den perfekt till. Lycka till