Publicerat Augusti 8, 200719 yr Min stilla undran är om det är nån som vet vilka batterier det skall vara i den lilla sändarenheten? Jag såg nu att jag har 2 olika. Ett batteri står det LR44 och det andra AG12 det har olika tjocklek. Så nu undrar jag vilket är rätt? Vad ska jag ha? Det står inte heller hur många volt det är! //Roggman66
Publicerat Augusti 9, 200719 yr Författare Ok Tack ska du ha ;D Då är det bara att ila iväg till affären ;D //Roggman66
Publicerat Augusti 11, 200719 yr Författare Jag hittade inga AG12 (De hade inte hört talad om de). Däremos LR44 och LR43 ett av var blir i stort sett samma höjd på batterierna något kortare drifttid men det har inte sååå stor betydelse. Nu funkar min pejl klockrent igen ;D ;D
Publicerat Augusti 13, 200719 yr Till den nya "discopejlen" ska det vara 393 och till den gammla ska det vara LR 44 eller motsvarande...ett tips köp kvalitetsbatterier det lönar sig då det gäller pejlarna....
Publicerat Augusti 14, 200719 yr Min stilla undran är om det är nån som vet vilka batterier det skall vara i den lilla sändarenheten? Jag såg nu att jag har 2 olika.Ett batteri står det LR44 och det andra AG12 det har olika tjocklek. Så nu undrar jag vilket är rätt? Vad ska jag ha? Det står inte heller hur många volt det är! //Roggman66 2 st LR44 ska det vara ....eller det har jag i min !
Publicerat Augusti 15, 200719 yr till den ny pejlen är det svårt att hitta batterier men jag hittade hos klockmakaren i byn
Publicerat Augusti 19, 200719 yr tips är att köpa ett lager medans man ändå är å härjar...ps rogga bara föreliggare som behöver pejl :-*
Publicerat Augusti 19, 200719 yr Författare Nja det är mycket som kan hända med hunden i grytet, så pejlen är nog så bra att ha även på en sprängare.
Publicerat Januari 14, 200818 yr Skall köpa grytpejl och har funderat på debens billigare pejl.. På den dyrare varianten håller batterierna i sändaren 350h men den var också 6ggr större än i den mindre. Jag hörde nämligen en som klagade på att batterierna inte höll.. Något som stämmer? Borde jag köpa den dyrare?
Publicerat Januari 14, 200818 yr jag är nöjd med den "billigare" mk3, men dom som har long rangen är oxå väldigt nöjda,tror det är smak sak,30timmar på pejlen är inget problem om man har lite koll,värre å hålla koll på 350
Publicerat Januari 14, 200818 yr Hejsan! Har ett gäng illrar och funderar på en ferret finder, var köper man dom smidigast? Mvh
Publicerat Januari 14, 200818 yr jag är nöjd med den "billigare" mk3, men dom som har long rangen är oxå väldigt nöjda,tror det är smak sak,30timmar på pejlen är inget problem om man har lite koll,värre å hålla koll på 350 Longrangens sändare betydligt starkare gjord. Skulle aldrig sätta en mk3 på min hund ifall man skall jaga mårdhund, för dom tuggar sönder sändaren när hunden håller grepp om halsen.
Publicerat Januari 14, 200818 yr Longrangens sändare betydligt starkare gjord. Skulle aldrig sätta en mk3 på min hund ifall man skall jaga mårdhund, för dom tuggar sönder sändaren när hunden håller grepp om halsen. visst hade du tyskar :-* har inte fått äran å bemästra dom än,inom en månad kanske jag håller med dig, tror iaf kaniner håller sig ifrån att bita sönder sändarna på en iller billigast köper du dom från www.deben.com eller sverige finns jakto.se eller hundforaren.se eller blocket att till gå,,dom bör ligga runt 1700kr inte mer, större som hector tipsar om ligger runt 2700kr och som sagt håller säkert mycke bättre,men är för iller finns oxå en lavvin sond som används mer av i norge å finland,har för mig den ska finnas på terrierman.com
Publicerat Januari 14, 200818 yr visst hade du tyskar :-* Såklart, vad annars ;D 8). Näh jagar också med en tax, som e' bekant på denna forum
Publicerat Januari 14, 200818 yr jo jag har koll på er sen hört en del skrönor om en svunnen tid ja vi kommer å bekänner färg med våra vita snart,och pejlar ;D