Publicerat Augusti 8, 200718 yr Jag satt ute och spanade för skojs skull í lördags kväll. Jag har en stor saltsten i en lugn vrå vid åkerkanten. Uppå den landade det en stor ringduva. Han eller hon satt där i 5 minuter och pickade i sig salt. Jag blev något förvånad, har aldrig hört talas om att fåglar nyttjar våra ''älgstenar''. Saltstenarna kanske gör mer nytta än vad man tror. Men fåglar ????????
Publicerat Augusti 8, 200718 yr Intressant iaktagelse Ellie. har aldrig tänkt på det ngn gång. Iof så här i Skåne så saltas det kopiöst på vintern så vägkanterna innehåller nog en ansenlig mängd salt året om. Det sitter alltid fullt med fåglar i vägkanterna här.
Publicerat Augusti 8, 200718 yr Jag satt ute och spanade för skojs skull í lördags kväll.Jag har en stor saltsten i en lugn vrå vid åkerkanten. Uppå den landade det en stor ringduva. Han eller hon satt där i 5 minuter och pickade i sig salt. Jag blev något förvånad, har aldrig hört talas om att fåglar nyttjar våra ''älgstenar''. Saltstenarna kanske gör mer nytta än vad man tror. Men fåglar ???????? Jag har heller inte hört talats eller sett något liknade. ??? Intressant iaktagelse Ellie. har aldrig tänkt på det ngn gång. Iof så här i Skåne så saltas det kopiöst på vintern så vägkanterna innehåller nog en ansenlig mängd salt året om. Det sitter alltid fullt med fåglar i vägkanterna här. Hos Er kan det väl inte vara något salt kvar i vägdikerna efter den här sommaren och allt regn. ;D