Publicerat Augusti 9, 200719 yr ;D ;D Äntligen så har det hänt, efter 7 års letande så har jag tack vare en herre vid namn Kettukiller lyckats fixa så att jag har jaktmark för småvilt i höst. Känns underbart!!! Har som sagt längtat och det är endast 2,5 mil till marken och det är ju perfekt om man kommer på att man vill så att säga "impulsjaga". Så nu återstår det endast att lösa jaktkortet. Blir otroligt rolig höst när man ska lära känna marken ;D LÄNGTAR!!! Kommer att starta en jaktdagbok men det blir senare när man har nåt intressant att skriva om
Publicerat Augusti 9, 200719 yr Va roligt Gäddan !!! Kan du inte beskriva marken lite och vart den ligger ? Storlek, vilt m.m?
Publicerat Augusti 9, 200719 yr Grattis till jaktmarken... hoppas att du kommer trivas med den och att viltet kommer att trivas med dig ;D
Publicerat Augusti 9, 200719 yr Författare Va roligt Gäddan !!! Kan du inte beskriva marken lite och vart den ligger ? Storlek, vilt m.m? Tror det ska vara ca 7500 hektar, Gott om rådjur, Hare är på väg upp men lite mindre Räv. Är mycket åkermark närmast byn och sedan är det som det brukar vara här i norra sverige härlig skogsmark med lite myrmark här och där. Har inte varit och traskat där än men suttit med karta och drömt har man gjort.
Publicerat Augusti 9, 200719 yr Författare Tack så mycket alla, det känns fantastiskt ;D ungefär som när man var liten och längtade till julen. Längtar nåt otroligt tills man får gå ut med bössan och utforska marken.
Publicerat Augusti 18, 200719 yr Ja man kan bara säga Grattis! Är lite avundsjuk då man själv saknar mark att jaga på. Men som sagt, Grattis igen!
Publicerat Augusti 18, 200719 yr Ja man kan bara säga Grattis! Är lite avundsjuk då man själv saknar mark att jaga på. Men som sagt, Grattis igen! Håll koll på den här länken så kanse det dyker upp något av intresse. http://www.jagarmarknaden.se/ Jakt Erbjuds. Lycka till i Din jakt på mark att jaga på!
Publicerat Augusti 18, 200719 yr Tror det ska vara ca 7500 hektar, Gott om rådjur, Hare är på väg upp men lite mindre Räv. Kan der bero på att en rävfanatiker härjar där? :
Publicerat Augusti 18, 200719 yr Författare Ja man kan bara säga Grattis! Är lite avundsjuk då man själv saknar mark att jaga på. Men som sagt, Grattis igen! det tog 7 år som sagt så ge inte upp, men kontakter är a och o, och det är tack vare denna sida som jag fick dom kontackter som behövdes ;D Kan der bero på att en rävfanatiker härjar där? : jo jag misstänker det
Publicerat Augusti 20, 200719 yr brukar ju finnas lite mer jaktmarker innåt landet..eller du kanske mest letat runt dig? Men helt klart smidigast att bo nära jaktmarken !!! grattis!!!
Publicerat Augusti 20, 200719 yr Författare brukar ju finnas lite mer jaktmarker innåt landet..eller du kanske mest letat runt dig? Men helt klart smidigast att bo nära jaktmarken !!! grattis!!! Ja, det finns mark innåt landet, men jag har alltid velat ha mark som är så pass nära att man ska kunna fara och jaga utan större besvär. Blir det för långt till marken så blir det mer att man måste planera och ta heldagar. Nu när jag har endast 2.5 mil så kan jag fara och jaga när jag vill och så att säga "impulsjaga"