Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Klövvilts ren?

Featured Replies

Publicerat

Hallå. Har lite funderingar:  vad har ni för tips för att göra hunden klövvilts ren? Visa rädsla är ju ett exempel, hur gör jag då? Tips vill jag ha..

mvh

Publicerat

fortsätt träna lydnad ;D

Publicerat

fom föregående talare skrev!.. först lydnad!..... sedan när de gäller å rikta in hunden på ett visst vilt!... mycket beröm när den jagar de du vill!.. å "NEJ" när den tar de du inte önskar!. viktigast å vara konsekvent!..

MVh

Publicerat

Vilken hundras gäller det ?

Är det stövare kanske jag har lite ideer ;D

Publicerat
Vilken hundras gäller det ?

Är det stövare kanske jag har lite ideer ;D

Vorsteh gäller det..

mvh

Publicerat

Kör lydnad och strävar efter fullständig respekt för mitt NEJ, konsekvens är a och o, mycket beröm också. Men finns det 100% lydnad? Tänkte bra med ett komplement till lydnaden. Viktigt med ren renheten..

mvh

Publicerat

Jo bara man har lydnad på dom så blir de ju inga regelrätta drev på ren.

Min förra vorsteh stod för klövdjur och stötte dom 50 meter. Men när de sprang tjäder bland renarna så brydde hon sej inte. Då var de mer besvärande med renarna som var väldigt intresserad av beepern på hunden ;D

Publicerat

Jag skulle vilja säga att det är en skillnad på att få en fågelhund och en stövare klövviltsren. Ofta hittar stövarunghunden ren/rådjur/älg bortom höravstånd på drev...  :-

Jag har hört många förslag och på förra hunden provade jag med att fya och lyckades träffa på han direkt efter upptag på älgtjur. När jag skrek åt honom så la han sig ner å sen koppla jag å gick hem. 2 dagar senare tog han upp ko med kalv och drev i 40minuter drygt.....  :'(  Ett problem med honom var att han skallade nästan inget så jag hade svårt att veta om han drev eller bara var på sök i och med att han inte skällde. Men med nog många kopplingar och drev på rätt vilt så kommer han säkert att fatta till slut...

Nu har jag en valp som är 4 månader och med denna så har jag provat en ny metod. Jag såg 3 rådjur och gick med han i koppel till han satte nosen i spåret. då skrek jag till som att jag blev rädd och sprang allt vad jag kunde till bilen. Får hoppas att han tycker att dom är lite läskiga dom där rådjuren ;)