Publicerat Augusti 12, 200718 yr Varför kan man inte bli riktigt nöjd : eller är det habegäret som sätter griller i huvudet. Historia: Ibörjan på förra året var jag sugen på en Blaser dock så gillade jag inte det höga fästena på kikarsiktet och konstruktionen på slutsstycket, skrotade den tanken när jag fick varnigar om olyckorna som skett, tittade då vidare på Sauer 202 och Schultz & Larsen 97dl men då fanns inte dessa i 375H&H som jag ville ha, ramlade över en Sako som stått obrukad i ett vapenskåp i 15 år och aldrig avlossat ett skott, ett ritigt fynd sa smeden som plastbäddade den och bytte korn och fixade till siktet. Hade även ett projekt i form av en 9,3x57 med 96 meknism som inte var värd att bygga om eller sälja så den gick till skrot när jag hittade en 146:a i samma kaliber, i väntan på licens så hann jag bli förtjust i en Marlin 45-70, genomförde affären i alla fall då jag lovat att köpa den, nu är även den såld och väntar på att lämna skåpet. Min gamla Tikka i 308win höll inte ihop träffbillden som jag ville på 300m vallen, letade efter en Sako och för att få till det på långa håll så ville jag ha en med varmint pipa, en sån hittade jag i våras och är väl precis inskjuten, den håller ihop ruggigt bra (22mm på 300m med lapua naturalis) Nu en ny bössa fumlat runt i huvudet ett tag och det är en Heym SR30 den har straight pull mekanism och är riktigt snygg ,nu har jag hittat en i 6,5x55 och sen behöver jag bara en kort 9,3 pipa, frågan är då om jag behöver mina sako bössor, knappast troligt :-[ eller ska man behålla någon av bössorna som bra att ha eller reserv.
Publicerat Augusti 12, 200718 yr Det är inte lätt det där med en massa bösstankar... Ett tips med S&L är väl 358 norma magnum istället för 375HH.. fin kaliber med liknande prestandas om 375HH. :-
Publicerat Augusti 13, 200718 yr Författare Det är inte lätt det där med en massa bösstankar... Ett tips med S&L är väl 358 norma magnum istället för 375HH.. fin kaliber med liknande prestandas om 375HH. :- Nja fördelen med 9,3 är en kortare pipa och det är en nog så god anledning.
Publicerat Augusti 13, 200718 yr Pertan Falu vapen och fiske har en ny SR 30 i 9,3 med vridmontage och aim point för 14400. Tittade på den idag. Skitsnygg, löp och köp!
Publicerat Augusti 13, 200718 yr Författare PertanFalu vapen och fiske har en ny SR 30 i 9,3 med vridmontage och aim point för 14400. Tittade på den idag. Skitsnygg, löp och köp! Ska jag kolla på, du vet att det delvis är ditt fel va ;D
Publicerat Augusti 13, 200718 yr Du har bara hittat dig själv och det hade du gjort utan mig också förr eller senare ;D Det är riktigt trevliga vapen och denna bara skriker ut köpsignaler. Dom hade den på Rättvik gamefair också till mässpris. Säg att du skall ha mässpriset. Svart Jakarta trä längst fram, heyms vridmontage original. Sedan hade denna en speciell stock, lite svinrygg men jag gillar detta. Lät som dom var öppna för att byta kikare i det priset också om man inte ville ha aimpointen(9000) MVH
Publicerat Augusti 14, 200718 yr Författare Du har bara hittat dig själv och det hade du gjort utan mig också förr eller senare ;D Det är riktigt trevliga vapen och denna bara skriker ut köpsignaler. Dom hade den på Rättvik gamefair också till mässpris. Säg att du skall ha mässpriset. Svart Jakarta trä längst fram, heyms vridmontage original. Sedan hade denna en speciell stock, lite svinrygg men jag gillar detta. Lät som dom var öppna för att byta kikare i det priset också om man inte ville ha aimpointen(9000) MVH Jo kanske men säkert både förr och senare utan din hjälp, tack för tipset vi passerar nog där i nästa vecka.