Publicerat Juni 28, 200520 yr När jag gör vid vildsvinsbetar så fyller jag dom till 2/3 delar med stearin sen smältlim (värmepistol) resten...såg någonstans att dom strycker trälim på beten och polerar för att få en bättre yta på beten någon som testad detta??
Publicerat Juni 28, 200520 yr Jag använder 2komponents lim att fylla betarna med. Innan använde jag oxå stearin men jag upptäkte att dom börja spricka efter 3-4år så nu testar jag två komponents lim istället
Publicerat Juni 28, 200520 yr Författare limet gör nog att dom spricker fortare då sprickorna uppstår då beten drar ihop sig, testa trälim och polering på betarna från galten jag sköt förra veckan och dom blev glansigare och enligt mig ser det bättre ut i alla fall
Publicerat Juni 29, 200520 yr Han som sa till mig att använda tvåkomponents lim har använt det på betar i 10 år nu och han har inte haft några problem!!
Publicerat Juni 29, 200520 yr Författare Han som sa till mig att använda tvåkomponents lim har använt det på betar i 10 år nu och han har inte haft några problem!! okej, bara tänkte på att betarna ändrar sig lite i så det borde bli större spänningar med lim eller kan dom inte röra sig för det sitter som fan
Publicerat November 29, 200520 yr Står inför mitt första försök med vildsvins betar. Har fått fatt på Parafin och tänkte fylla med det, vad tror ni om det? Ska man göra ett lock med limpistolen sen eller?
Publicerat December 5, 200520 yr Jag använder 2komponents lim att fylla betarna med.Innan använde jag oxå stearin men jag upptäkte att dom börja spricka efter 3-4år så nu testar jag två komponents lim istället Jag vet inte vilket som är bäst. Man vill ju givetvis ha upp en trofé på väggen så fort som möjligt, men om låter den ligga och torka någonstans på ett behagligt ställe som håller sådär 20 grader el drygt det hur ser det ut då och fyller dom med lim sedan. Hur går det med silikon då? Är det någon som har provat? Det är ju töjbart åt alla olika håll.
Publicerat December 6, 200520 yr Jag vet inte vilket som är bäst. Man vill ju givetvis ha upp en trofé på väggen så fort som möjligt, men om låter den ligga och torka någonstans på ett behagligt ställe som håller sådär 20 grader el drygt det hur ser det ut då och fyller dom med lim sedan. Hur går det med silikon då? Är det någon som har provat? Det är ju töjbart åt alla olika håll. Låt dom inte torka när pulpan är urtagen, Lägg dom i vatten eller glycerin om du inte kan fylla dom på en gång, Torkar dom så spricker dom obenhörligen. Fyll dom sen med parafin, vanlig syltparafin går helt utmärkt den har låg ytspänning och flyter in överallt.. Björnhunden
Publicerat December 7, 200520 yr Låt dom inte torka när pulpan är urtagen, Lägg dom i vatten eller glycerin om du inte kan fylla dom på en gång, Torkar dom så spricker dom obenhörligen.Fyll dom sen med parafin, vanlig syltparafin går helt utmärkt den har låg ytspänning och flyter in överallt.. Björnhunden Tack för det Björnhunden! Jag har aldrig provat och det var bara en tanke och ett förslag som for genom skallen på mig som jag printade ner.
Publicerat December 8, 200520 yr Författare det jag har fått bäst resultat med är vanligt stearin som jag smälter på spissen och fyller 2/3 delar av beten med sen fyller jag resten med lim från limpistolen...har bla en bäverskalle med framtänderna i och där är inte en ansats till sprikbildning...