Publicerat Augusti 14, 200718 yr Hej alla, Har läst inlägget om SAKO Forester 243 (L579) med stort intresse. Enligt Henrik ska det vara en av de bättre bössor Sako någonsin gjort. Jag har skaffat mig en Sako Forester 308 (L579) som jag skulle villja veta lite mer om. Mvh Nippe
Publicerat Augusti 14, 200718 yr Vapen nummer så kanske Henrik kan hjälpa dig om ingen annan hinner före.
Publicerat Augusti 14, 200718 yr Jag bara "pryar" som sakokännare i väntan på att Jimbo skall ha flyttat färdigt! MVH Henrik
Publicerat Augusti 17, 200718 yr Vapennumret är (L579). Det jag undrar över i första hand är ifall det är vanligt med problem med blåneringen när det gäller den här modellen? Som ni ser på bilden så är inte blåneringen den bästa. Det andra jag undrar över är vad jag ska förvänta mig för precision. Den är nämligen inte riktigt bra och jag undrar ifall det har att göra med en spricka som finns på kolven.
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Jag har också en Sako Forrester och är mycket nöjd med den min blånering är nog som ny och den skuter nog bra.
Publicerat September 1, 200718 yr Vapennumret är (L579).Det jag undrar över i första hand är ifall det är vanligt med problem med blåneringen när det gäller den här modellen? Som ni ser på bilden så är inte blåneringen den bästa. Det andra jag undrar över är vad jag ska förvänta mig för precision. Den är nämligen inte riktigt bra och jag undrar ifall det har att göra med en spricka som finns på kolven. L579 är en modell och inte ett vapen nummer, sprickan i kolven var finns den? försök få en bild på den så kanske någon mer kunnig kan svara om och hur mycket det kan påverka, pipan kan ju vara flitigt använd, vilek ammo har du provat?