Publicerat Augusti 14, 200718 yr Är nere för att jaga bock men måste skjuta in studsaren någonstans. En bekant sa att skyttecentrum lagt ner så var kan jag skjuta in min studsare idag eller imorgon? Snabba svar uppskattas! MVH
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Väcker liv en gammal tråd. Letar efter skjutbana med i Linköpingstrakten för att kontrollera att inget oönskat hänt med studsaren inför bockjakten. Idealt vore någonstans där man kan skjuta in efter hand och i egen takt utan att göra upp i förväg med skytteföreningar, skjutledare eller dylikt. Normalt brukar jag passa på att skjuta in på jaktmarken under semestern när vi snyggar till tornen och röjer skjutgator, men det blev inte så i år och marken ligger för lång upp i landet för att det ska vara möjligt att bara åka upp och skjuta några enstaka skott i förväg... och på måndag får jag inte . Är det någon här på forumet som har några bra tips? Mvh Grön
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Väcker liv en gammal tråd. Letar efter skjutbana med i Linköpingstrakten för att kontrollera att inget oönskat hänt med studsaren inför bockjakten. Idealt vore någonstans där man kan skjuta in efter hand och i egen takt utan att göra upp i förväg med skytteföreningar, skjutledare eller dylikt. Normalt brukar jag passa på att skjuta in på jaktmarken under semestern när vi snyggar till tornen och röjer skjutgator, men det blev inte så i år och marken ligger för lång upp i landet för att det ska vara möjligt att bara åka upp och skjuta några enstaka skott i förväg... och på måndag får jag inte . Är det någon här på forumet som har några bra tips? Mvh Grön kvarns skjutbana är den närmaste från linköpings som jag känner till ligger ut mot borensberg!
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Kvarn eller Åtvid är det som ligger närmast efter att skyttecentrum lades ner. Riktigt kass att inte ha nån bana närmare en stor stad som Lkpg.
Publicerat Augusti 12, 201015 yr Tack för tipsen! Vet ni om det är "drop-in" eller om man behöver delta i någon ordnad aktivitet? Mvh Grön
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Tack för tipsen! Vet ni om det är "drop-in" eller om man behöver delta i någon ordnad aktivitet?Mvh Grön I åtvid är inskjutningen bara för medlemmar men om man är medlem så går det bra att åka när som så länge det inte är något annat skytte. Inskjutning är fram till 20.00.
Publicerat Maj 15, 201213 yr På världens bästa skytteklubb Dvardala i Åby utanför Norrköping kan alla skjuta på älgbanan måndagar 17-20. Annars är det bara att teckna medlemsskap om man vill öva andra tider. Jag brukar vara där dagtid (oftast själv). Det tar ca 30 min från Linköping och man åker av mot Katrineholm från E4. Läs mer på http://www.abyskytteklubb.se där också kalendern finns. Annars är Bocksätter en bra bana också....den ligger söder om Söderköping!