Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skjutbana Linköping?? PANIK!!

Featured Replies

Publicerat

Är nere för att jaga bock men måste skjuta in studsaren någonstans. En bekant sa att skyttecentrum lagt ner så var kan jag skjuta in min studsare idag eller imorgon?

Snabba svar uppskattas!

MVH

• 2 years later...
Publicerat

Väcker liv en gammal tråd. Letar efter skjutbana med i Linköpingstrakten för att kontrollera att inget oönskat hänt med studsaren inför bockjakten.

Idealt vore någonstans där man kan skjuta in efter hand och i egen takt utan att göra upp i förväg med skytteföreningar, skjutledare eller dylikt.

Normalt brukar jag passa på att skjuta in på jaktmarken under semestern när vi snyggar till tornen och röjer skjutgator, men det blev inte så i år och marken ligger för lång upp i landet för att det ska vara möjligt att bara åka upp och skjuta några enstaka skott i förväg... och på måndag får jag inte :).

Är det någon här på forumet som har några bra tips?

Mvh Grön

Publicerat
Väcker liv en gammal tråd. Letar efter skjutbana med i Linköpingstrakten för att kontrollera att inget oönskat hänt med studsaren inför bockjakten.

Idealt vore någonstans där man kan skjuta in efter hand och i egen takt utan att göra upp i förväg med skytteföreningar, skjutledare eller dylikt.

Normalt brukar jag passa på att skjuta in på jaktmarken under semestern när vi snyggar till tornen och röjer skjutgator, men det blev inte så i år och marken ligger för lång upp i landet för att det ska vara möjligt att bara åka upp och skjuta några enstaka skott i förväg... och på måndag får jag inte ;).

Är det någon här på forumet som har några bra tips?

Mvh Grön

kvarns skjutbana är den närmaste från linköpings som jag känner till ligger ut mot borensberg!

Publicerat

Kvarn eller Åtvid är det som ligger närmast efter att skyttecentrum lades ner. Riktigt kass att inte ha nån bana närmare en stor stad som Lkpg.

Publicerat

Tack för tipsen! Vet ni om det är "drop-in" eller om man behöver delta i någon ordnad aktivitet?

Mvh Grön

• 2 weeks later...
Publicerat
Tack för tipsen! Vet ni om det är "drop-in" eller om man behöver delta i någon ordnad aktivitet?

Mvh Grön

I åtvid är inskjutningen bara för medlemmar men om man är medlem så går det bra att åka när som så länge det inte är något annat skytte. Inskjutning är fram till 20.00.

• 1 year later...
Publicerat

På världens bästa skytteklubb Dvardala i Åby utanför Norrköping kan alla skjuta på älgbanan måndagar 17-20. Annars är det bara att teckna medlemsskap om man vill öva andra tider. Jag brukar vara där dagtid (oftast själv). Det tar ca 30 min från Linköping och man åker av mot Katrineholm från E4.

Läs mer på http://www.abyskytteklubb.se där också kalendern finns.

Annars är Bocksätter en bra bana också....den ligger söder om Söderköping!