Publicerat Augusti 14, 200719 yr Hejsan! Ska köpa en ny kikare som sagt men vill även kunna använda min gamla. Vet att det ska finnas snabbfästen från Leupold. Hur bra fungerrar dessa? Vore ju kanon om man kunde byta mellan kikarna. Givetvis behöver man separata fästen till varje kikare men i övrigt, hur funkar det? Bössan i sig är en äldre Sako. Mvh, Savin
Publicerat Augusti 14, 200719 yr Leupold QR (Quick relese) funkar kanon bra på mina bössor och kan klart rekomenderas.
Publicerat Augusti 14, 200719 yr Jag har Leupold QR på min Sauer. Det tar fyra sekunder att byta glugg. Man vrider två små armar och så lossnar kikarfästena från basen. dit med en annan kikare och vrid tillbaka armarna så sitter det. Inskjutet och klart.
Publicerat Augusti 15, 200719 yr Ursäkta min trådkapning, men när det ändå är inne på Leupold QR + Sako. Så tänkte jag bara låna tråden lite snabbt. Jag har funderingar på ifall Leupold QR fungerar att sätta på en Tikka M55, någon som vet om detta fungerar? Anledningen är att jag vill kunna byta på min 6mmBR mellan 3 olika kikarsikten, dels de Burris 4,5-14x42 som jag har på nu (detta skall sitta på när det är gryning, eller skymning. Jag vill också ha ett kikarsikte med ganska så hög förstoring och bara en "dot" till presitionsskyttet på längre håll och mitt på dagen. Även ett lågförstorande 2x fast skall i ett snabbfäste då jag vill kunna ha ett kikarsikte när jag smyger mig på "skogsbockarna" i de täta skogarna. MVH/Jocke
Publicerat Augusti 15, 200719 yr Jag har haft leupold QR på 4 olika bössor och de har varit skottfasta. Allt från kal 308win till 416 rem mag, kan rekomendera dem varmt.
Publicerat Augusti 15, 200719 yr Ursäkta min trådkapning, men när det ändå är inne på Leupold QR + Sako. Så tänkte jag bara låna tråden lite snabbt. Kolla på http://www.torsbohandels.com/ om det finns till Tikkan.
Publicerat Augusti 15, 200719 yr Hittar inga baser till snabbfästen på torsbohandels märkt med Tikka Men dom har inte ett liknande system som något annat märke? så att typ Husqvarnas passar (det var ett exempel bara) MVH/Jocke
Publicerat Augusti 15, 200719 yr Hittar inga baser till snabbfästen på torsbohandels märkt med Tikka Men dom har inte ett liknande system som något annat märke? så att typ Husqvarnas passar (det var ett exempel bara) MVH/Jocke Ring och fråga!