Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Eftersökspannlampa

Featured Replies

Publicerat

Tycker den ser bra men kanske lite väl dyr.:D:( Det bör ju gå bra med en vanlig pannlampa som orienterare har.

http://www.blocket.se/vi/12237553.htm?ca=1_7_s

Publicerat

Allting har en baksida och den här tror jag blir en riktig besvikelse för den som köper.

Har själv använt försvarets båda modeller som kostar det tiodubbla och visst man ser som på dagen i ett grönt sken, men fokuseringen måste man jobba med hela tiden på olika avstånd, ett jäkla justerande om man går i skogen och ska ha koll på omgivningen, då är det bättre att lägga pengarna på en bra pannlampa.

Kan fungera som en bra vakkikare.

Publicerat

Jag har en pannlampa som nyligen gjorde nytta på grävlingsjakt.

Den funkar klockrent.

Men vill man ha mörkerseense så kan det ju vara värt. Den ger samma ljus som dom gamla förstärkarna som jag använde i lumpen. Man ser helt klart men det blir lite konstigt. Man kan inte skilja på vissa föremål. Men man ser i alla fall vart man inte ska trampa och vad som rör sig framför en.

Publicerat
Man kan inte skilja på vissa föremål. Men man ser i alla fall vart man inte ska trampa och vad som rör sig framför en.

Förutom att det känns som om man tittar i en toarulle, en natt höll jag på att bryta benet just för att klippskrevan inte var synlig i deen där makapären, körde ni GN1 eller 2, off topic lite grann men det ska finnas en modell typ GN2 ihop med värmekamera, den har jag kollat lite efter.

Publicerat

1:a generationen använde vi.

Publicerat
  • Författare

Se där ja, det var inget högre betyg för den eftersökslampan.

Publicerat

skulle aldrig köpa sånt där skit, tycker inte ljusförstärkare har nått o göra i skogen, o vilken nytta skulle du ha av att se 100 m på ett eftersök, i regel står ju inte djuren på en åker utan gärna i eländig snårig träng...

samma sak med dessa "eftersökssikten" med ljusförstärkare, sattsa helldre på silvas stora pannla,mpa med skogs acc.

mvh!

Publicerat

;D e väll inte heller så övertygad om att detta är någon bra grej!..  trotts ja e pryltokig... sj har ja Liteforse lampa!. å e verkligen super nöjd me den!... den har ett helt otroligt ljus!... upp till 200 meter är de hellt ok för ett skott!.. sedan kompleterar ja de med en bra pannlampa!...

MVh