Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

viking hunter

Featured Replies

Publicerat

funderar på att köpa ett par viking hunter.

så jag undrar om dom kängorna är bra?

Publicerat

Ja, det är absolut de bästa kängorna jag har haft.. Har kört med dessa under många år nu och gillar dem starkt  :D :D

Spring o köp!!  ;D

Mvh

Publicerat

har du haft nå problem med dem?

Publicerat

Nej det har jag aldrig haft..  :D

Har du kikat på de med höga skaft eller de med lågt skaft?

Mvh

Publicerat

Jag har ett par som fått lida pin ordentligt under 2½ år, använt kängorna nästan dagligen året runt utom på julafton och delar av semestern, nu har de spruckit i en sömn och gummit börjat lossna lite, men fortfarande vattentäta.

Publicerat

Kan också rekommendera dem varmt!

Precis som Pertan:s har mina släppt lite i gummit (efter 2,5 år) men vattentäta är dom fortfarande.

Funderar på att köpa ett par låga också för lite mer "civilt" bruk.

Publicerat
Nej det har jag aldrig haft..  :D

Har du kikat på de med höga skaft eller de med lågt skaft?

Mvh

höga

Publicerat

Dom har en test på höga kängor i www.utemagasinet.se

Gå till Utearkivet -  Tester 2006 - Höga kängor nr 5  - och ladda ner PDF-filen.

Quote om Viking Hunter - "det är med knapp marginal Hunter godkänns för användning i fjällen"

Nu är ju inte jag rätt man och döma då jag personligen inte har prövat denna känga

MVH

Pack

Publicerat

jag går mest i skogen

ska kanske åka och titta på på dom i helgen

Publicerat

Jag var ute efter ett par hunter innan jag hittade de jag har nu. Dom satt mycket bättre på mina fötter men det är ju helt olika.

Jag köpte i alla fall ett par alpina trapper.

• 7 months later...
Publicerat
Jag var ute efter ett par hunter innan jag hittade de jag har nu. Dom satt mycket bättre på mina fötter men det är ju helt olika.

Jag köpte i alla fall ett par alpina trapper.

håller dina alpina trapper tätt än?.. använt dom mycke? nöjd?

Mvh/johan

Publicerat
funderar på att köpa ett par viking hunter.

så jag undrar om dom kängorna är bra?

Köp ett par riktiga jaktkängor: Lacrosse Broadside

Publicerat
Köp ett par riktiga jaktkängor: Lacrosse Broadside

Ser schyssta ut!

Man kan säkert springa jätte, jätte fort i dom oxå?

kan man möjligt vis pumpa in mer luft i i hälen på skon genom att trycka på plösen?

Jo jag tror bestämt att det var ett par sådana jag hade när jag spelade basket för SBK 1988?

Bifogar iaf en bild på mina gamla pjukkpost-1646-1205881609_thumb.jpg

:P:D

Publicerat

Har haft ett antal kängor men de som varit skönast och hållt längst utan någon som helst tvekan var ett par Viking för 1600 pix! De hängde nog med runt 10 år tror jag eller till och med längre och det var med stor sorg i själen som de slängdes... Vet inte hur länge de var vattentäta, tycker inte det är något större problem faktiskt, huvudsaken de är hela, lätta, varma och sköna.

Mvh!

Publicerat

Har använt ett par kängor som jag köpte på Garderoben.

Var väl mest tänkta som vår o sommar kängor, och då till fisket.

Men efter att ha frusit hela hösten, medans jag suttit på pass så kommer det bli ett par riktigt varma stövlar nästa säsong.

Till rörlig jakt har dom funkat ganska bra dock.

Oerhört viktigt med varma och sköna skor...helt klart.

• 1 month later...
Publicerat
Jag har ett par som fått lida pin ordentligt under 2½ år, använt kängorna nästan dagligen året runt utom på julafton och delar av semestern, nu har de spruckit i en sömn och gummit börjat lossna lite, men fortfarande vattentäta.

Jag har ett par med av dessa men har absolut inte haft nått problem med dom, jag skulle tro att du smörjt dina med fett, därför lossnar gummit lite....? Anv endast vax för att sköta skor med membran, med fett slutar dom andas & sen får du även bieffekten att gummit släpper från lädret.

Som sagt, bara springa å handla!

Publicerat
håller dina alpina trapper tätt än?.. använt dom mycke? nöjd?

Mvh/johan

Dom håller tätt än. Och passformen blir bara bättre och bättre förstås.

Jag är nöjd med dom.

Publicerat
Jag har ett par med av dessa men har absolut inte haft nått problem med dom, jag skulle tro att du smörjt dina med fett, därför lossnar gummit lite....? Anv endast vax för att sköta skor med membran, med fett slutar dom andas & sen får du även bieffekten att gummit släpper från lädret.

Som sagt, bara springa å handla!

Jo jag misstänkte det nästan :)

Hade ett par Sarva på gång men de lyser med sin frånvaro än, så vi får se vad det blir till jakten.

Publicerat
Jo jag misstänkte det nästan :)

Hade ett par Sarva på gång men de lyser med sin frånvaro än, så vi får se vad det blir till jakten.

Tjena.

Jag har haft en jvla massa par av viking kängor och de håller inte måttet när man jagar mycket och går mycket.

Höll på i fem år och reklanerade kängor tillbaka till viking för de inte höll utan läckte efter ca 1 säsong hård användning.

När jag frågade deras personal varför inte en jakt och expeditions känga höll måttet? Fick jag till svar att de var inte gjorde för en sådan användning som jag utsatte dem för?????????????

Har nu fått ett annat fabrikat att teste /använda till starkt reducerat pris och vi får se om de håller.

Men viking höll intew för den sortens jakt som vi bedriver med mycket vandring och gående i terrängen i våra berg här i Orsa. Ett år så fick jag tre kängor i reklamation, men viking bytte ju dem efterhand , men till slut fick de nog och jag fick pengarna tillbaka av dem.

Men alla frakter i retur fick jag stå för själv...

Publicerat
Dom håller tätt än. Och passformen blir bara bättre och bättre förstås.

Jag är nöjd med dom.

Köpte ett par idag, känns mkt bra. Väldigt lätta och behagliga.

Publicerat

Har haft mina högskaftade Viking Hunter i ett år nu o enda svagheten jag upplevt hittills e vikten.

För lätta e de INTE!!!

Lägg de på våg får ni se!!!

Annars har de funkat i ur o skur/vått o torrt/skog o fjäll!

Dock e de kanske inte så styva för fjällvandringen som man kunde önska!

Men de går ju ha 2par kängor!

Publicerat

Viking hunter ja... har haft en del reklamationer på dom men allt har gått igenom hos viking

och kunderna har inte behövt vänt mer än ca2 veckor på att få tillbaka dom.

Men skulle jag köpa nya kängor för att använda grymt mycket och hårt hade jag gått för

ett par Lundhags Professional high eller Syncro high.

Kostar betydligt mer men väger bra mycket mindre och sitter som juten på foten :D helt

underbara att gå i, enda felet med dom är priset men man får ju ett par kängor som

håller mycket länge om man sköter dom.

Kan varmt rekomendera lundhags.

Publicerat

Mina Viking har hållt betydligt mkt längre än kompisens Lundhags

Så märkeskängor borgar inte 100% för kvalliteè!