Publicerat Augusti 19, 200718 yr Är det nån som har koll på sauer 202s wolverine kvalitet ,precision ,pipbyte, känslan mm ?
Publicerat Augusti 28, 200718 yr Är det nån som har koll på sauer 202s wolverine kvalitet ,precision ,pipbyte, känslan mm ?Tja, den är troligen väldigt snarlik övriga bössor i familjen Sauer 200-202. Min uppfattning är att det är en bra bössa med precision som är något bättre än genomsnittet. Vet att Herrberg är lyrisk över sin 308W o själv skjuter jag på en 10-krona med 9,3:an. Det enda som jag anser är en liten nackdel är att efter pipbyte bör man testskjuta om man ska ha toppfågelprecision eftersom pipan o siktet monteras separat. Träffpunkten har flyttat sig en tum/100m som mest för mig vilket är helt utan betydelse vid älgjakt men... Dessutom är min standardmodel lite väl tung men det är skönt när 9,3 pipan är på. Har planer på att skaffa en S202 till i klass 2 men då blir det en med aluminiumlåda.
Publicerat Augusti 28, 200718 yr Jag kollade själv in den i min jakt på den ultimata pürsch/vakjakts bössan. Dock var det precis det som skrivs ovan som fick mig att välja Blaser R93 istället som finns i en versions om heter Match där man har en kraftigare stock som rymmer en Matchpipa. Där fäster ju Kikaren i pipan istället och jag kan byta pipa och låta kikaren sitta kvar och således mer eller mindre vara garanterad att träffläget inte ändras. Dock blir det väl lite dyrare.
Publicerat September 22, 200718 yr Någon som vet vad man får betala för en sauer wolverine i 22-250 eller .223? Hur står den sig mot Sako Varmint i Precission,Pris och kvallité? Är ute efter en klass 2 fins det någon annan studsare som ni kan rekomedera i samma klass som Sako och Sauer?
Publicerat September 23, 200718 yr För en tid sedan frågade jag lite om Wolverine på Robsoft. Jag hade gärna länkat till tråden men jag kommer inte åt forumet för tillfället... Priset landade på ca 20.000:- Flutad pipa och en annorlunda nätskärning verkar vara största skillnaden från 202 Match. Helt klart sugen på en i 22-250. De flesta handlarna inom jaguargruppen är tillfrågade, ingen har dock svarat på pris, leveranstid etc...
Publicerat September 23, 200718 yr En bild skadar ju inte... Den såg inte så pjåkig ut ....riktigt läcker!
Publicerat September 24, 200718 yr Någon som vet vad man får betala för en sauer wolverine i 22-250 eller .223?Hur står den sig mot Sako Varmint i Precission,Pris och kvallité? Är ute efter en klass 2 fins det någon annan studsare som ni kan rekomedera i samma klass som Sako och Sauer? Generellt sett så skjuter Sauer bra, minst lika bra som Sako.
Publicerat September 24, 200718 yr Jag kollade själv in den i min jakt på den ultimata pürsch/vakjakts bössan. Dock var det precis det som skrivs ovan som fick mig att välja Blaser R93 istället som finns i en versions om heter Match där man har en kraftigare stock som rymmer en Matchpipa. Där fäster ju Kikaren i pipan istället och jag kan byta pipa och låta kikaren sitta kvar och således mer eller mindre vara garanterad att träffläget inte ändras. Dock blir det väl lite dyrare. hej jag har redan tre blaser med match pipor och us stockar men vill få reda hur wolverine är att skjuta me !
Publicerat September 25, 200718 yr Fins det ingen här som äger en sauer wolverine som skulle kunna skriva lite om bössa? och kanske lägga upp bilder så att man får se den i vanliga bilder inte bara profilbilder fotat i nån studio.
Publicerat Oktober 4, 200718 yr Jag har haft lite kontakt med handlare angånede sauer wolverine 22-250, .223 men leverans tiden är 5-6 månader på den så intresset svalnade lite. Priset jag fått är 18-19000:- för den. Men det verkar vara en grymmt fin bössa frågan är om man orkar vänta så länge.
Publicerat Januari 1, 200818 yr Tja!! Jag är åxå intresserad av en wolverine men den verkar inte finnas i 308 åtminstone inte på deras hemsida. Går det inte bara och köpe en 308 pipa och trycka dit den eller blir det en annan låda? finns den i sverige?
Publicerat Januari 5, 200818 yr Har en sauer 202 jaktmatch o är mkt nöjd med bössan, den är ju väldigt lik Wolverine. Mvh Rasmus