Publicerat Augusti 22, 200719 yr Hej! Nu ska jag lägga gummistövlarna på hyllan och sattsa på ett par kängor. Var idag och kollade på Graninges Sarva, verkar fina. Någon som har sånna som kan skriva någon rad om dem? Mvh//Jonas
Publicerat Augusti 22, 200719 yr Kolla in testresultatet som grabbarna här på jaktsidan har gjort! På startsidan går du in på "tester"..... Har själv funderingar på att köpa dessa kängor!!
Publicerat Augusti 22, 200719 yr Lätta, bra och bred läst. Betydligt skönare än mina Viking jag hade innan. Startar tredje säsongen nu får de om dom håller tätt. mvh
Publicerat Augusti 23, 200719 yr Jag har ett par graninge men inte sarva,, dom ser nästan lika dan ut.. köpte dom ifjol och dom kostade lika mkt som sarva! dom är jag skitnöjd med : ) grymt fina
Publicerat Februari 27, 200818 yr Lätta, bra och bred läst. Betydligt skönare än mina Viking jag hade innan. Startar tredje säsongen nu får de om dom håller tätt.mvh Jag har kört Viking hunter men nu fått erbjudande om att köpa graninge sarva och jag hoppas de håller förväntningrna, jag lovade säljaren feedback om kängorna och de ska få bekänna färg lika duktigt som viking hunter fått göra, de höll i 25 mån, garantin är på 24mån :- sen sprack ena sidan upp men de var fortfarande vattentäta i 6 mån till, men de ser för risiga ut nu.
Publicerat Februari 28, 200818 yr Köpte i tisdags ett par graninge sarva är på utförsäljning ord pris 2375 nu för 1200 känns då sköna
Publicerat Februari 28, 200818 yr Köpte i tisdags ett par graninge sarva är på utförsäljning ord pris 2375 nu för 1200 känns då sköna 1200 är ett kanonpris, vilken butik?
Publicerat Februari 28, 200818 yr den heter Eriksson center har affär i Gällivare tror jag men dom har utförsäljning här i Haparanda fram till lördag,jo har testat dom tidigare å tänkt köpa å nu kom detta erbjudande ;D
Publicerat Februari 28, 200818 yr Jag har använt mina Sarva i 2 säsonger och är helnöjd. Har gått ned i några surhål men inte så mycket som en droppe dom släppt in. Så löp o köp!
Publicerat Februari 29, 200818 yr Slängde mina Sarva igår, dom höll tre säsonger. Men sista säsongen har jag varit konstant blöt om högerfoten
Publicerat Februari 29, 200818 yr Slängde mina Sarva igår, dom höll tre säsonger. Men sista säsongen har jag varit konstant blöt om högerfoten Det är ett rätt dåligt betyg. Mina förra Meindl hade jag i 6 år, nuvarande Chevalier går in på 5e och håller fortfarande tätt. (Används ca 50-60 dagar om året minst, ofta som hundförare) Fram till September jakten går jag i stövel, La Chemeau köptes 1998 8)
Publicerat Februari 29, 200818 yr Har gått ned i några surhål men inte så mycket som en droppe dom släppt in. Skillnaden kanske är att en annan nästan gått konstant i surhåll denna regniga höst Tror att det pressas in vattet genom membranet när skon blir tillräckligt blöt. Har testat med lite olika smörja men tycker dom var som ett läskpapper mest hela tiden
Publicerat Februari 29, 200818 yr Jag hade mina viking hunter i bara 2,5 år men får nog säga att det är en bra känga,de har fått stå pall för mycket, heltidsjobb i skogen och runt 200 jaktdagar + hundträning, har använts nästan dagligen utom på semestern och något annat opassande tillfälle, hade jag haft de bara till jakt och inte i jobbet så hade de nog varit i betydligt bättre skick, sen har jag använt ett fett som heter Royal och det var nog inte lädrets bästa vän, torkade ur sanbbt och anledningen var någon variant på bensin i fettet som säkert också löste upp limningen, ska använda något annat på mina Sarva, vad vet jag inte än, kommer fråga om tips av säljaren, så ska vi hårdtesta kängorna ordentligt ;D
Publicerat Februari 29, 200818 yr På tal om La Chemeau har jag en bekant som köpte ett par sådana som ser ut som en kombination mellan kängor/stövlar för 2 säsonger sedan och han har ställt dom på hyllan då dom tog in vatten så det sjöng om det. Alla märken har nog måndagsexemplar tror jag
Publicerat Februari 29, 200818 yr Jag hade mina viking hunter i bara 2,5 år men får nog säga att det är en bra känga,de har fått stå pall för mycket, heltidsjobb i skogen och runt 200 jaktdagar + hundträning, har använts nästan dagligen utom på semestern och något annat opassande tillfälle, hade jag haft de bara till jakt och inte i jobbet så hade de nog varit i betydligt bättre skick, sen har jag använt ett fett som heter Royal och det var nog inte lädrets bästa vän, torkade ur sanbbt och anledningen var någon variant på bensin i fettet som säkert också löste upp limningen, ska använda något annat på mina Sarva, vad vet jag inte än, kommer fråga om tips av säljaren, så ska vi hårdtesta kängorna ordentligt ;DHar haft mina Sarva 1 säsong nu. Helnöjd än så länge, och vad jag hört så har Sarva haft fruktansvärt låg reklamationsprocent. Köpte mina på Granngården och försäljar´n där hade då inte hört talas om någon än som reklamerat sina! Och vad gäller att smörja in lädret......använd minkolja!
Publicerat Februari 29, 200818 yr Har haft mina Sarva 1 säsong nu. Helnöjd än så länge, och vad jag hört så har Sarva haft fruktansvärt låg reklamationsprocent. Köpte mina på Granngården och försäljar´n där hade då inte hört talas om någon än som reklamerat sina! Och vad gäller att smörja in lädret......använd minkolja! Det får säkert sambon på bättre humör jag kommer använda det säljaren rekomenderar så blir kängans mandomsprov rättvist