Publicerat Augusti 23, 200718 yr Nu är man i gång igen, HURRAAAAAAA.......... Igår kväll släppte jag tiken., jag kunde inte den 21:a. Det kändes ungefär som att hon hade varit ute i helgen och nu var det mittiveckan jakt. Hon var alldeles till sig av gläjde, när jag släppte henne fri i skogen. Det tog bara 5 minuter när haren var uppe. Vi kom i kanten på en tallungskog som gränsar till en myr. Det blev bara en halv timme i god fart, men det räcker gott, det är snustorrt och hunden är tjock som en julgris för tillfället. Det hann nästan bli mörkt innan vi var hemma. Det ska bli varmt hela veckan, oj vad jag längtar efter en kall höstmorgon. Snart så.
Publicerat Augusti 23, 200718 yr Hade också glädjen att höra säsongens första hardrev igår, det blev 45 min igår morse... ljuvligt! :)
Publicerat Augusti 23, 200718 yr Har inte släppt än..håller på och bygger ett förråd. Sen är det rätt varmt också. Men till helgen hoppas jag på att släppa. Det här med förrådet hänger över en varje dag nu..måste bli klar till nästa vecka !! Skall iväg och handla lite plåtdetaljer nu...Tjo !!!
Publicerat Augusti 23, 200718 yr Telgetok Vissa gånger är det en j...a tur att man inte kan snickra. Ha ha.......
Publicerat Augusti 23, 200718 yr Hoppas ni Harjägare skriver någon jaktdagbok, så att vi som inte har någon Stövare för tillfället också får en liten smak av harjakt
Publicerat Augusti 23, 200718 yr Kan bara hålla med. Vill gärna att ni skriver en jaktdagbok om Har jakt med stövare
Publicerat Augusti 23, 200718 yr Finns väl redan en tråd om detta eller ?????? Hette den inte harjakten under småviltsavdelningen???? Måste kolla!!!!! 8)
Publicerat Augusti 23, 200718 yr http://jaktsnack.se/index.php?topic=5268.135 Är väl här antar jag ;D Bara för oss att fylla denna tråd nu i år med intressanta inlägg.. Jag kommer garanterat göra vad jag kan ;D
Publicerat Augusti 23, 200718 yr Härligt Telgetok!!! ;D Håller med så nu knallar vi alla över hit till denna tråd..http://jaktsnack.se/index.php?topic=5268.135 :-* :-* :-* :-* Kommer skriva i denna om några dagar..hoppas andra gör det också