Publicerat Augusti 24, 200718 yr Vad har ni för erfarenheter av följande ammo i kaliber .243win? Remington 75gr v-max boat tail 80gr power-lokt hollow pt 90gr nosler ballistic tip 90gr swift scirocco 100gr core-lokt psp 100gr core-lokt ultra bonded psp
Publicerat Augusti 24, 200718 yr Den erfarenhet jag har av dessa är att de (precis som all annan jaktammo jag provat) är livsfarliga och oftast direkt dödande Sorry, har tagit några pilsner och kunde inte hejda mina fingrar och...ja, ni förstår
Publicerat Augusti 24, 200718 yr tja... jag kör med core-lokt... har en 308.. hade förr core-lokt 11,7 gram... som funkade bra... allt dog.. en blöt kula... billig peng.. då ULTRA BONDET står i samma prisklass som normas jakt ammo skulle jag hellre köpa norma.. idag var jag in o skulle köpa 11,7 grams core-lokt.men dessa var slut, sattsa då p´å 150 grains core.lokt... får se hur den funkar... mvh
Publicerat Augusti 25, 200718 yr Core-Lokt duger till övningsammo. Blöt och splittars i en massa småbitar el. klyvs i två bitar och far åt varsitt håll. Hade den till 8 mm rem. mag. förut. Finns inte nu längre. Bytt kula och det var väl lika bra det, men han ändå med att skjuta ett antal älgar och rådjur med den i Småland.
Publicerat Augusti 25, 200718 yr Jag kör med speer TNT o Barns TSX otrolig precision o sen sam skjuter dom. Mvh.