Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Underbeslag till huskvarna 1900 årsmodell 65

Featured Replies

Publicerat

Nu är det bråttom. Finns det någon som kan hjälpa mig. Skulle hjälpa en kompis att plasta bössan. Har gått bra alla gånger hittills. Men nu slog murphy till ordentligt. Bråttom bråttom. För lite släppmedel och stressad. Underbeslaget satt fast men inte helt. Försökte att rucka lös det och det gick nästan men gjutgodset gick av där det var som svagast. Behöver nu hjälp omgående med att få tag på ett nytt. Finns det någon här som kan hjälpa? Bild skickas.

post-59-1188320541_thumb.jpg

Publicerat
Nu är det bråttom. Finns det någon som kan hjälpa mig. Skulle hjälpa en kompis att plasta bössan. Har gått bra alla gånger hittills. Men nu slog murphy till ordentligt. Bråttom bråttom. För lite släppmedel och stressad. Underbeslaget satt fast men inte helt. Försökte att rucka lös det och det gick nästan men gjutgodset gick av där det var som svagast. Behöver nu hjälp omgående med att få tag på ett nytt. Finns det någon här som kan hjälpa? Bild skickas.

Prova här. Har jobbat på Husqvarna AB på vapenavd.

Tommys Vapenverkstad

Tommy Andersson

Grännav. 24

561 34 Huskvarna

Telefon:036/14 22 20

Lycka till!

:D

Publicerat
  • Författare

Egentligen skulle man inte berätta. Skäms som en hund.  :-[ Det är inte första studsaren jag plastar och det har aldrig varit något problem. Som jag skrev ovan: Stress! Knäckte underbeslaget,var fan är insexnycklarna? Nä inte ska det vara någon fara med kikaren. Stoppar i slutstycket för att få lite bättre grepp. Vänder bössan upp och ner juckar fram och lillbaka och pipan börjar släppa. Tar i lite grann och alltihopa lossnar med ett ryck tummen (tror jag) vet fortfarande inte riktigt hur det gick till genom linsen på aimpointen. Pipan slår med en smäll i bordet men först knäcker den armen på krutvågen så att dn blir krokig. Ett under att inte glasskivan krossades. Jag som bara skulle frilägga pipan genom att plasta upp mekanismen lite. Någon som vill ha hjälp med plastning? :P

Publicerat
Egentligen skulle man inte berätta. Skäms som en hund. 

Någon som vill ha hjälp med plastning? :P

Ring inte mig jag ringer dig ::) ;D ;D ;D

Publicerat
Någon som vill ha hjälp med plastning? :P

Faktiskt... :) Vart bor din brevlåda?

Publicerat
  • Författare

Min brevlåda bor i malmberget och själv har jag lösnäsa och lösskägg på stan ett bra tag framöver. Plastningen gick förövrigt kanon. Nu är pipan frilagd och hela mekanismen spänningsfri. Men bössan obrukbar. Känns inte aktuellt att ta på mig plastning på ett bra tag framöver. Ska slicka såren ett tag. Kommer nog att få höra på jobbet då vi jobbar på samma ställe. Ska jag plasta någonting annat än kartor så ska jag inte ha en hund som ska jagas in, skjutbana som behöver skötas, ammunition till mig själv som ska laddas eller ha feber och hosta som grädde på moset samt en mor som jag inte vet hur sjuk hon egentligen är. Spy av smärta i ben kan inte vara riktigt bra. Fick ta bort hunden för fyra veckor sedan ungefär och det var bland det jävligaste jag gjort de sista 20 åren. Nu ska jag bara fixa till det jag ställt till med och sedan ska jag lägga ner allt annat och bara inrikta mig på min fyrfota vän ett tag.

Publicerat
  • Författare

Tack Isjonsson! Kan ha underbeslaget till på fredag om det går bra. Aimpointen borde ju gå att fixa då grannen jobbar där. Kostar en del pengar när man gör bort sig på det viset som jag lyckats med. Jag måste kolla om vi har någon drulleförsäkring via facket om inte så får jag nog ta den bästa jag hittar om jag ska fortsätta med att vara överallt och peta.

Publicerat
Tack Isjonsson! Kan ha underbeslaget till på fredag om det går bra. Aimpointen borde ju gå att fixa då grannen jobbar där. Kostar en del pengar när man gör bort sig på det viset som jag lyckats med. Jag måste kolla om vi har någon drulleförsäkring via facket om inte så får jag nog ta den bästa jag hittar om jag ska fortsätta med att vara överallt och peta.

Vasegod kompis! ;D Det är bra med kontakter och veta var man ska vända sig. Det är bara att bjuda igen! ;D

Stydera den här länken och spara den. www.nollkoll.tk

Fyller upp alla områden. :D

Publicerat
  • Författare

Aimpointen genomgången. Tydligen skulle det inte vara någon lins baktill utan bara den som satt längre in. Vet inte vad som släppte men någonting i glas gick i allafall sönder. Underbeslaget på väg. Måste slipas in och jag som inte har tid. Fan att man inte vet sina begränsningar och är en kronisk tidsoptimist. Nu ska jag börja säga nej lite mera och inrikta mig på eget arbete istället.

Publicerat
Aimpointen genomgången. Tydligen skulle det inte vara någon lins baktill utan bara den som satt längre in. Vet inte vad som släppte men någonting i glas gick i allafall sönder. Underbeslaget på väg. Måste slipas in och jag som inte har tid. Fan att man inte vet sina begränsningar och är en kronisk tidsoptimist. Nu ska jag börja säga nej lite mera och inrikta mig på eget arbete istället.

Spara den adressen till Tommy. Han är väldigt välsoterad när det gäller Husqvarna och är väldigt kunnig i allmännhet om vapen. :D

Publicerat
  • Författare

Jag märkte det när jag pratade med honom. Visste direkt vad jag skulle ha. Kompisen sa att det var en Hva 1900 det är en hva1640. Har fått underbeslaget bara att slipa in och sedan är allt ok igen. Är just nu på moln då jag fick skjuta första tuppen på ett perfekt jobb av hunden. Bössan är dock slut han har ju gravrost fulla pipan. Har försökt göra ren den men det går inte skulle tro att det är det som gör att den kastar skotten. Man ser att det är räfflor men hela loppet är alldeles brunt och fullt i rost. Ser ut som att den har legat ute i en myr sen i fjol. Förstår mig inte på äldre jägare och då företrädesvis älgjägare att dom tror att man inte behöver sköta om ett vapen överhuvudtaget.

Om jag gör en firelapping kanske pipan tar helt slut och gör jag det inte så vet jag inte vad som kan hända med gastrycket. Det måste ju riva av en hel del koppar för varje skott som ska passera i det loppet och tillslut blir det ju en rejäl förträngning. Hade jag kollat loppet på den bössan hade jag inte tagit i den med tång än mindre laddat skott till den.  :-

Publicerat
Jag märkte det när jag pratade med honom. Visste direkt vad jag skulle ha. Kompisen sa att det var en Hva 1900 det är en hva1640. Har fått underbeslaget bara att slipa in och sedan är allt ok igen. Är just nu på moln då jag fick skjuta första tuppen på ett perfekt jobb av hunden. Bössan är dock slut han har ju gravrost fulla pipan. Har försökt göra ren den men det går inte skulle tro att det är det som gör att den kastar skotten. Man ser att det är räfflor men hela loppet är alldeles brunt och fullt i rost. Ser ut som att den har legat ute i en myr sen i fjol. Förstår mig inte på äldre jägare och då företrädesvis älgjägare att dom tror att man inte behöver sköta om ett vapen överhuvudtaget.

Om jag gör en firelapping kanske pipan tar helt slut och gör jag det inte så vet jag inte vad som kan hända med gastrycket. Det måste ju riva av en hel del koppar för varje skott som ska passera i det loppet och tillslut blir det ju en rejäl förträngning. Hade jag kollat loppet på den bössan hade jag inte tagit i den med tång än mindre laddat skott till den.  :-

Haha! :D Jag kan tänka mig det. :D Sådana kompisar ska man vara rädd om. :D

Publicerat
  • Författare

Nu sitter underbeslaget och magasinet på plats. Aimpointen är fixad så på måndag är det dags för bröderna daltons att inta skogen. Två veckor sedan kommer lucky luke tillbaka! Jag som bara skulle göra ett snabbjobb! :P

Publicerat
Nu sitter underbeslaget och magasinet på plats. Aimpointen är fixad så på måndag är det dags för bröderna daltons att inta skogen. Två veckor sedan kommer lucky luke tillbaka! Jag som bara skulle göra ett snabbjobb! :P

Skönt att höra att det fixade sig och att Du fick dit det på plats. :D

Skitjakt på Dig!

;D ;)