Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bäddningshjälp sökes!

Featured Replies

Publicerat

Två Rem 700 behöver bäddas... finns det någon här på forumet som bor runt Stockholm med goda kunskaper i ämnet som vill tjäna en liten extra slant? Hojta via PM eller skriv här ifall du kan hjälpa till eller vet nån som kan.

Publicerat

Måste ju finnas någon som kan hjälpa till rent praktiskt med att bädda?  :)

Publicerat

Det enda Dahla behöver är lite mod att börja. Lägg två lager eltejp runt pipan. Smörj den med vanlig turtle bilvax. Lägg modellera runt rekylklacken och smörj allt som det kan komma bäddmassa på. Fyll sedan upp stocken med bäddmassa och ta till lite i överkant. Skruva ihop bössan igen. Låt härda! Ta bort lådan och avlägsna tejpen. Du har nu en friliggande pipa och bäddat alltihopa. Putsa bort överflödig massa. Klart! Sparat minst 600kr att använda på ammunition istället. Vill du plastbädda hela systemet så gör det i två steg tror jag det blir enklare.

Publicerat
  • Författare

Köpes: Mod i överflöd :)

Publicerat
Köpes: Mod i överflöd :)

Sorry kompis! >:( Här känner jag folk och i Huskvarna men det hjälper väl inte Dig om Du inte vill skicka iväg bössorna. :(

Publicerat

inte för jag kan de!.. men kolla med http://www.vapensmed.se/ han e en duktig smed!.. fixat till min Marlin 45/70 så den blir som ja vill ha den!... de är inte mer än ca 9 mil från sthlm

kan lägga ut lite bilder på den i kväll om du vill!... tycker du de är för långt att åka!. så kan jag om du vill ta med bössorna dit!.. jag kör förbi där när jag ska hem! samt när ja åker tbx till Sthlm varje vecka!...

MVh ThomasMamre!..

Publicerat

Mod brukar finnas i flaskan Dahla. ;)

Lämplig whisky en rökig laphroigh  ;D, kostar nästan lika mycket som du sparar på att göra det själv.

Sen ner i källaren och kladda ???

;D ;D ;D ;D ;D

Kikaren fungerar utmärkt. med nya ringar blev det enkronor i sned motvind. :P

MVH

H

Publicerat

Här kan du få lite tipps och inspiration.  http://www272.pair.com/stevewag/ Eller http://www.scorehi.com/ gå ner till Download och ladda hem videon. Midway säljer satser med pelare och massa. För en remington 700 skall pelarbäddas.

Publicerat
  • Författare
Mod brukar finnas i flaskan Dahla. ;)

Lämplig whisky en rökig laphroigh  ;D, kostar nästan lika mycket som du sparar på att göra det själv.

Sen ner i källaren och kladda ???

;D ;D ;D ;D ;D

Kikaren fungerar utmärkt. med nya ringar blev det enkronor i sned motvind. :P

MVH

H

;D

• 10 months later...
Publicerat
  • Författare

Tror jag behöver lyfta en tråd.... jag vill fortfarande ha lite hjälp med det här... någon ny?