Publicerat Augusti 29, 200718 yr Jag tänkte bjussa på en länk för den som känner sig intresserad: http://www.sesgruppen.se/
Publicerat Augusti 29, 200718 yr Dom gör ett hedervärt jobb! Dessvärre kan jag konstatera att det inte är så jäkla enkelt att finna info om hur man går tillväga för att hjälpa till... eller är jag bara dålig på att söka?
Publicerat Augusti 29, 200718 yr Författare Man kan väl gott säga att sidan är ganska användarovänlig och inte så värst uppdaterad tycker jag :- vilket är synd ....
Publicerat Augusti 29, 200718 yr Jo nog är den sidan rätt tråkig. Tror det ändrats något. innan gick det följa viltolyckorna i flera år och tex se hur långt grisen spritt sig. Eller om ett vilt ökar eller minskar. För att komma med och hjälpa till så ta kontakt med kretsen där ni är bor. De ska ha information om detta. Även hundansvarig osv ska det finnas. Men,.. och det är ett stort MEN... Att slå sig in och ta en plats bland ekipagen eller kontaktmännen är mycket svårt... Själv så tjatade jag i 4 år och inte förrän jag gick och vann typ SM i eftersök så fick jag vara med. De kunde helt enkelt inte annat än släppa in mig. Sitter säkert en hel del gubbar med hundar som är duktiga och kan ställa upp när som men det finns oxå en stor del gubbs som borde lämna platts åt mer lämpade personer och hundar. Iallafall där jag verkar... Finns bara en hund som har meriter på tex viltspår i min krets och, tja jag behöver nog inte nämna vilken... : Jag ska inte gå in på tokigheterna eller idiotiskt utförda uppdrag eller helt enklet obefintliga eftersök m.m. Det finns mycket att förbättra enl min mening... Börjar själv funder på om jag gjort någon irriterad, för jag har haft det missänkt lungt va det gäller trafikolyckor senaste halvåret. Men visst viltstamnmarna har gått ner och det verkar som åtmindstonde grisen fått lite trafikvett. För minskat har den då rakt inte..
Publicerat Augusti 29, 200718 yr Inte en susning..! Troligen nått för den som uppdaterar eller nått sånt. Jag har då ingen inloggnings befogenhet där. Sitter då som kontaktman på en vägsträcka i byn.
Publicerat Augusti 30, 200718 yr Finns nog en hel del unkenheter i den där organisationen, vet att det städats en del men jag tror det finns en del kvar att göra. Får se om det blir ngn ändring nu är polisen tagit över i större utsträckning.. Mvh!