Publicerat Augusti 31, 200718 yr Finns här ngn som skulle kunna tänka sig att fånga ett antal vildkaniner levande och sälja till en kompis till mig????????????
Publicerat September 4, 200718 yr om nån har mycke att sälja så får ni gärna skicka ett PM till mig med!
Publicerat November 25, 200718 yr En jättenyfiken fråga ...vad gör man med dom?...planterar in på marken?...eller? /Fredde
Publicerat November 28, 200718 yr Undrar jag med. Vi var ner till min syrras marker för ett par månader sen och de hade grymt mkt kaniner,.. vilda. Som de förökar sig så vill man väl bara ha bort de??
Publicerat November 28, 200718 yr Författare Kaninen är helt borta på många håll i Skåne. Tanken var att försöka återskapa ett bestånd. Tror inte det går men hade varit trevligt då kaninjakt med iller är den bästa jakt jag vet.
Publicerat November 28, 200718 yr Kaninen är helt borta på många håll i Skåne. Tanken var att försöka återskapa ett bestånd. Tror inte det går men hade varit trevligt då kaninjakt med iller är den bästa jakt jag vet. Å fasen. Hade ingen aning om att de försvunnit. Trodde inte sånt var möjligt. Beror det på sjukdom eller,...? Själv måste jag säga att det var en hit att skicka in hunden i buskarna och skjuta kaniner som for ut. Jag provade min hund på det nu i höstas och det var verkligen,.. skitkul! Har däremot aldrig provat med iller,... kanske man hinner göra någon gång.
Publicerat November 28, 200718 yr Författare Å fasen. Hade ingen aning om att de försvunnit. Trodde inte sånt var möjligt. Beror det på sjukdom eller,...? Själv måste jag säga att det var en hit att skicka in hunden i buskarna och skjuta kaniner som for ut. Jag provade min hund på det nu i höstas och det var verkligen,.. skitkul! Har däremot aldrig provat med iller,... kanske man hinner göra någon gång. Ja det är pga av myxomatosen. Kaniner finns nästan bara i de större städerna idag typ Malmö , Lund.
Publicerat November 28, 200718 yr Ja det är pga av myxomatosen. Kaniner finns nästan bara i de större städerna idag typ Malmö , Lund. Oki, tack för info. Man lär sig nytt hela tiden.
Publicerat November 28, 200718 yr Konstigt.. ??? Folk gillar och jaga kaniner med både iller eller hundar,fast inte modell större dvs.hare duger ;D 8) 8) 8) 8)
Publicerat November 28, 200718 yr Författare Konstigt.. ??? Folk gillar och jaga kaniner med både iller eller hundar,fast inte modell större dvs.hare duger ;D 8) 8) 8) 8) Fixa du harar som går i gryt ska jag fixa illern och komma som ett skott upp till dig ;D
Publicerat November 28, 200718 yr Konstigt.. ??? Folk gillar och jaga kaniner med både iller eller hundar,fast inte modell större dvs.hare duger ;D 8) 8) 8) 8) Va? vaddå duger? Sparka Hare och låta hunden trycka ut de till skyttarna är lika kul som på kaniner men,... hararna finns inte i samma enorma antal på samma lilla område som kaninerna gör. Kaninjakt är ju som julafton ute på gårdsplanen typ. Det är väl det som är största skillnaden.
Publicerat November 28, 200718 yr Är med Amakulu här, fixar Telege att trycka upp hararna ur hål i marken med hjälp av whatever så ska jag stå där och skjuta ;D Sen är det ju rätt kul att skjuta hararna i upphopp, vissa marker är ju bra och då kan man skjuta något 10-tal på en dag här i dessa trakter ;D ;D Mvh!
Publicerat November 28, 200718 yr Ha....era svar var givna,visste att ni skulle svara så ;D Skjutgalningar !!!!! ;D ;D ;D Ahh ! att lyssna på ett vackert klingade drev en solig dag i skogen utan en massa skott 8)
Publicerat November 28, 200718 yr vi har lite vildkaniner där jag är och jagar vi gör allt för att dom ska föröka sig men det är inte så lätt med all den rovfågel vi har här i skåne
Publicerat November 29, 200718 yr Ös ut granris och plantera annat tätt som de kan finna skydd i samt tappa lite morötter här och var så borde de ta sig.. Mvh!