Publicerat September 2, 200718 yr ...mellan torkandet av snoriga näsor. på vår dotter (8mån), min egen och den på min sambo. Trist bara att det är andra söndagen under skogsfågeljakten :-( men jag hinner ju med att titta runt lite extra noga på det här forumet. Och i morgon startar älgjakten å då kan det ju vara lämligt att inte springa för mycket i markerna under första veckan. Det jag har sett så här långt är att det är ett avslappnat välkomnande forum med många duktiga medlemmar utan att för den skull vara fyllt av viktigpettrar. Själv heter jag Anders Jonsson och är jag en 36-årig Sundsvallsbo som försöker lära mig det här med jakt. Har povat på en del olika jaktsätt nu under några år. Älgarna har hittills gått oskadade ur sina möten med mig i skogarna, det är småvilt som har varit mitt primära mål så här långt. Kan nog bli ändring på det med när tillfälle ges, den som lever får se. Om jag nu inte bodde i en lägenhet i Sundsvall som läget är nu så lutar det åt att jag skulle skaffa mig en Norrbottenspet. Får se när det blir läge att flytta ut till "hemmamarkerna" i Töva väster om stan.(finns det förresten någon i trakterna som kan tänkas låta mig följa med på trädskällarjakt för att lära?) Jag är svetsare och plåtslagare i grunden men jobbar sen 12 år tillbaka som journalist. övriga tidstjyvar(förutom jobbet) är smedjan, fotograferandet, svampplockande, knivtillverkning mm,mm Nåväl, jag är säker på att en rätt stor orsak till min upplevda tidsbrist är jakten, å det får nog fortsätta att vara så. Jag mår på alla sätt bra av att ge mig ut i skog och mark, med eller utan bössa och numer gärna med dottern på ryggen i svampjakten. Vapenmässigt har det råkat bli en liten egenhet i mitt vapenskåp, jag har fastnat för kaliber 16. Det kom sig både av att jag ärvde en enkelpipig 16/65 Pietro Beretta efter farfar och att jag fick några blandade tusen jaktpatroner av en kille. Så nu har jag även samlat på mig en Voerekombi 16/70-222 och en Sauer&Sohn dp16. Annars pangas det med en 30-06, 222:a och en ,22lr Jag hoppas på stöd och tips på lösningar när jag ropar på hjälp med diverse problen här på forumet. /Anders "Admin ändrat rubrik"
Publicerat September 2, 200718 yr Hej och välkommen till världens bästa forum,du har hel rätt i att det inte finns några viktig-pettrar här på forumet.dock har vi ibland disskusioner som du säkert märkt. Emellertid slutar alltid dom på trevliga sätt då folk här inser vikten av att uppföra sej korrekt ändå mot varann även om man har helt olika åsikter i grunden. Det är det som gör forumet så pass bra som det är,att det sedan besitter stor kunskap om jakten/skyttet av alla medlemmar är ju bara fetplus ;D
Publicerat September 2, 200718 yr ;D välkommen på sej!.. hoppas du kommer att trivas!... Mvh ThomasMAmre!..