Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Torsdag 30/8 och lördag 1/9

Featured Replies

Publicerat

Hej på er alla !!!

Torsdag så ringer det i telefonen då ringer en kollega och frågar fall jag kan gå på ett eftersök på E4:an norr om stan... det är 2 personer som har tittat på plattsen men kan inte hitta något dom har gjort sitt försök....okej säger jag jag kan komma ut men som sakt det är inte roligt att gå och spåra utmed E4:an ett par tusen bilar åker förbi.....men men är man eftersöks ekipage så får man ta allt....så jag packar in allt jag behöver testar att minna blixt ljus fungerar och sätter på skyltar på bilen och åker ut......mendans jag åker så försker jag få tag på föraren för att få lite mer info om detta......polisen sa att det är mellan 2 ställen och sträckan är ca 3 km så jag ville ha mer kött på bena.......får inget svar av föraren som har kört på rådjuret så jag fortsätter ut...när jag är framme då ringer det i mobilen och det är min kollega som har fått tag på föraren och medelar att jag kan vända......va nu då säger jag.

Jo det är så här tjejen som har kört bilen ringde in till polisen  och sa att det är 2 rådjur i vägkanten på E4:an......och polisens starka intresse för vilt som dom har får till det att det är 1 rådjur påkört på e4:an........se så fel det kan bli i bland.....

Lördag kväll !

Var ute och vakade gris satt på ett ställe vid ett rågfält som inte var slaget än...klockan blir mycket och jag har haft några grupper av grisar ute men fel grisar så jag har skrämt iväg dom......då kommer det 2 bilar på 70 vägen......sedan smäller det bara till i den sista bilen och jag hör att det flyger saker om bilen och fattar att det här är inte bra....en gris påkörd men vafan bilen fortsätter.....varför stannar den inte....men vafan håller den på med den drar bara vidare....hmmmmm springer upp till vägen och ser en massa plast bitar på vägen och ett halft hjulhus.....och en död gris i 40 kg:s klassen......kliar mig i huvet och undrar fall han inte märkte det men det borde han ha gjort...................blir så jävla förbannad ringer upp polisen och anmäler detta men det ända jag har att gå på är en röd volvo v70 med svart tak box och regNR 2 första bokstäver så det kommer jag inte långt på.......

Men vad fan är det för fel på folk ??? Är det så svårt att att ringa ett nummer och anmäla detta till polisen så vi kan göra vårt jobb och avsluta viltets lidande !!!???

Blir så förbannad på detta men tur det att denna förare inte kommer att få ut ett öre på försökringen.....

MVH: Arg Schenan

Publicerat

Jo visst blir man ilsk  >:(

Men det kommer inte bli sista gången man blir det...

Tyvärr så är det mer regel än undantag att folk skiter i att anmäla eller uppgifterna blir helt fel när de passerat genom polis o andra.

Olycksplatsen brukar sällan vara rätt markerad om den ens är markerad.

Har själv börjat resingera eller va de heter, tar för mycket energi att bli förbannad på idioterna varenda gång...

/Niklas

Publicerat

>:(.. jävla idiot!.. e allt ja har att säja!..  >:(

Publicerat

Hmm vad är problemet... som du sa han/hon behöver ringa ett samtal lägga ut en markering sen är det bara att köra vidare....... Lata idioter....

Micke

Publicerat

Hoj!

Ytterligare ett dumt beskriven olycka..

Inatt vid 3 ringde mobilen, jag var på jobbet så tydligen hade polisen ringt och väckt lilla frun oxå..

Hon verkade ändå glad, sa snuten i andra änden av luren..

Säkert  ::)

Själv satt jag fast i jobb men fick tag på en polare som åkte ut.

Olycksbeskrivning:

Vid en skylt "banverket" strax utan för samhället, rådjuret skulle lämnat platsen och sprungit in på grusvägen där skylten satt. Lyktglas sönder på bilen.

Inget att tveka på där eller?...

Fick SMS av polarn , -Skiter i de här nu, hittar inget, t o m haft hund lös i 30 min. Skrev han.

Strax fick jag ett nytt meddelande,  -hittat bocken stendöd på vägen 200 m bortom skylten...

Man undrar ibland om föraren eller någon annan i meddelande kedjan är skitfulla såhär en sen natt? 

Publicerat

:D visst e de kul när de blir så där!...  ;).... vi nybörjare blidde varnade just för detta på våra kurser!!.. att uppgifterna är offta lite magra!..  man ska tydligen vara glad att de är i sammma område!..  ;D ;D...

man kan juh undra varför de är på detta sättet!.. chock?? eller är de "bara" ett djur??..

mvh ThomasMamre!..