Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

erfarenhet av Zeiss 10*56 Victory?(handkikare asså)

Featured Replies

Publicerat

Hej! Jag är just på G att köpa en ny handkikare, har tittat en del på Zeiss större modeller och undrar över 10*56 victory alt 8*56 Victory? Någon som har erfarenhet av dessa modeller? Äe det någon viss modell som har bekanta svagheter osv.

???

RG

Publicerat

Vad ska du ha kikaren till? du lär ju inte bli besviken grymt mörkerseende stort blickomfong men den blir ju rätt tung o konka på.

Mvh.

Publicerat
  • Författare

;) Enkelt, enbart till Pyrschjakten. Jag jagar mest smygande eller sittande och är i starkt behov av en rejäl kikare. För såväl gris som sena rådjurskvällar..

Kom gärna med era synpunkter på denna kikare - samt gärna tips på någon handlare med bra priser!

/ RG

• 1 month later...
Publicerat

Hej..Jag har använt en Design Selection 10x56 i ett år,är nöjd.Tyngden är ett plus när man kikar i den,precis som med vapen/kamera skakar man mindre med en tyngre kikare.Jo,den är mastig om man går längre sträckor.Kan avhjälpas med en sån här neoprenrem som säljs till tunga kameror,ett amerikanskt märke är OP/TECH,kostar några hundringar.Jag köpte min beg i Tyskland för 8000 med nytt fodral,de kostar mellan 8 och 10000.10x mycket??Jag brukar spärra upp ögonen lite,sen köra in kikaren i ögonhålorna,jaja inte sååå långt,åsså hålla lite långt fram på tuberna så går det galant.Sist men inte minst så ÄR den ju megamacho...mvh  borano20