Hoppa till innehåll

Kåge Älv


Foffe

Recommended Posts

Nu har jag ju sånt flyt att när vi flyttar till Kusmark så har jag en fin Skogsälv några hundra meter eller så från där jag kommer att bo.

Nu har jag aldrig fiskat i denna älv, jag undrar om det är någon på denna sida som har fiskat i denna Älv någongång. Jag längtar tills man kan fiska av den nästa år innan man börjar med jakten.

(Ska försöka hinna lösa småviltsjakten så fort jag flyttat så man kan börja med den i slutet av nov o frammåt)

Men om någon har kunskap om denna älv så är jag mycket tacksam.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ju sånt flyt att när vi flyttar till Kusmark så har jag en fin Skogsälv några hundra meter eller så från där jag kommer att bo.

Nu har jag aldrig fiskat i denna älv, jag undrar om det är någon på denna sida som har fiskat i denna Älv någongång. Jag längtar tills man kan fiska av den nästa år innan man börjar med jakten.

(Ska försöka hinna lösa småviltsjakten så fort jag flyttat så man kan börja med den i slutet av nov o frammåt)

Men om någon har kunskap om denna älv så är jag mycket tacksam.

Jaha se där ja. Vad kul att Du även fick tillgång till älvfisket också. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jupp det kostar bara 500 kr per år att fiska i älven, då är det från det datum man löser det till samma datum året efter.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte fiskat i den själv, men en bekant till mig har fiskat ganska flitigt. Han är en flugfiskare ut i fingerspetsarna, och han får då bra med fisk där.

Men som sagt har aldrig själv varit med så jag vet ingenting om bra ställen, Han är ganska hemlighets full som vissa kan vara ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jupp det kostar bara 500 kr per år att fiska i älven, då är det från det datum man löser det till samma datum året efter.

Helt okej! Då får man säga skitfiske nu efter börstingen (havsöringen) för sådan har Du väl nu som stiger i älven. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hm...se där...då blir vi ju nästan grannar...även om ja bor i grannbyn.Var i Kusmark har ni köpt hus?

Jag tillhör dock en primitiv skara f.d fiskare som höll mig till gädda så jag har inte så stor koll på det s.k finfisket...GrytJonte på forumet är dock en flitig flugfiskare...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hm...se där...då blir vi ju nästan grannar...även om ja bor i grannbyn.Var i Kusmark har ni köpt hus?

Jag tillhör dock en primitiv skara f.d fiskare som höll mig till gädda så jag har inte så stor koll på det s.k finfisket...GrytJonte på forumet är dock en flitig flugfiskare...

OKI. Det är på Reinholdsvägen i Norra Kusmark vi köpt huset. MAn svänger vid Konsum så kommer man till området.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Aha...förmodligen köpt av Anders&Victoria gissar jag...känner dom...och grannarna.För övrigt är det nog en trevlig by...

Kågeälven har förresten en hemsida...men jag gissar att du redan hittat den.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jupp det är dom vi köpt av. Mycket trevliga mäniskor. Ja enligt viktoria så är det en bra by. Sen tycker hon det är trevligt att vi är en barnfamilj som flyttar in. Jag kände redan när vi var förbi första gången o titade på huset att jag ville bo där. Lugnt o tyst. Verkar även vara en drifigg by. Sen blir det även bra för den minsta här hemma en liten klass kommer hon till med få elever, det är bra. Sen att Kåge älven är så pass nära som den är ju bra. Även att det finns möjligheter till jakt.

Jupp hemsidan har jag hittat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jupp det är dom vi köpt av. Mycket trevliga mäniskor. Ja enligt viktoria så är det en bra by. Sen tycker hon det är trevligt att vi är en barnfamilj som flyttar in. Jag kände redan när vi var förbi första gången o titade på huset att jag ville bo där. Lugnt o tyst. Verkar även vara en drifigg by. Sen blir det även bra för den minsta här hemma en liten klass kommer hon till med få elever, det är bra. Sen att Kåge älven är så pass nära som den är ju bra. Även att det finns möjligheter till jakt.

Jupp hemsidan har jag hittat.

Aha...förmodligen köpt av Anders&Victoria gissar jag...känner dom...och grannarna.För övrigt är det nog en trevlig by...

Kågeälven har förresten en hemsida...men jag gissar att du redan hittat den.

Kul att Ni nästan blir grannar! ;D Då blir det väl bastu och pilsner på fredagskvällarna och lite jakt- & fiskesnack. ;D ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har ju ingen bastu i huset den tog dom bort. Men alla är välkomna till oss när vi har flyttat in och kommit i ordning jag bjuder på kaffe . Det skulle va trevligt o träffa kettukiller bor ju bara ca 5 kilometer bort.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har ju ingen bastu i huset den tog dom bort. Men alla är välkomna till oss när vi har flyttat in och kommit i ordning jag bjuder på kaffe . Det skulle va trevligt o träffa kettukiller bor ju bara ca 5 kilometer bort.

Kaffe är alltid okej...även wiskey  ;D..hehe...å lite hårdrock oxå kanske....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har ju ingen bastu i huset den tog dom bort. Men alla är välkomna till oss när vi har flyttat in och kommit i ordning jag bjuder på kaffe . Det skulle va trevligt o träffa kettukiller bor ju bara ca 5 kilometer bort.

Om Du inte har tummen mitt i handen så bygger Du en vedeldad bastu jämte älven och så är ju den saken ur välden. ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror att ungdommarna byggt en bastu i Kusmark.

Men vad bra då är ju problemet löst. ;D Då är det bara att ta med sig en motorsåg på vintern och såga upp en vak och bada bastu. ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Har suttit o kollat på kåkeälvens hemsida idag oj så sugen man blev att svinga flugspöet igen  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag besökte Kågeälv under en natt i våras på jakt efter havsöring.

Fick ingen öring, men väl två väldigt stora harrar ( 55 cm den störrsta ).

Fiskade från Kåge och upp till just Kusmark, fick harrarna nedströms en bro i Kusmark, där det också fanns en fabrikslokal av något slag.

Kommer att besöka Kågeälv igen under maj månad, helt säkert :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Testeboån
Hm...se där...då blir vi ju nästan grannar...även om ja bor i grannbyn.Var i Kusmark har ni köpt hus?

Jag tillhör dock en primitiv skara f.d fiskare som höll mig till gädda så jag har inte så stor koll på det s.k finfisket...GrytJonte på forumet är dock en flitig flugfiskare...

;D  Att du skall vara så tvärsöver....  i allt  :D här har du chansen att fiska harr och öring, nej, jag skall fiska gädda ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

;D  Att du skall vara så tvärsöver....  i allt  :D här har du chansen att fiska harr och öring, nej, jag skall fiska gädda ;D

Nån ska ju va tvärsöver oxå...dessutom har jag för dåligt tålamod att hålla på med sånt finlir som flugfiske å sånt...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Då har man fixat fiskekortet i Kågeälven B) Blir att ge sig ut o testa framöver ska bli nice o svinga flugspöt i en levande älv.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då har man fixat fiskekortet i Kågeälven :mellow: Blir att ge sig ut o testa framöver ska bli nice o svinga flugspöt i en levande älv.

Du kan ju gärna ta och kasta in lite foton över älven så får man se den i sitt rätta element. :angry:B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...