Publicerat September 8, 200718 yr Om man har en kroppsbyggnad som mej är det svårt med midjeväska. Jag köpte i fjol härkillas Niak men den åker bara ned och blir hängande på röven. Det finns axelremmar i den men då blir det ju en ryggsäck och det vill jag inte ha när jag går med hund. Vi hade i vintras föreläsning om eftersök av Calle Ekström (www.hunting.se) och dom bodde hos oss när dom var här. På kvällen diskuterade vi hundförare-utrustning och jag fick en midjeväska av Calle som är riktigt bra. Den är den enda som hänger kvar på en sån kropp som vi har Calle och jag (stort utslag mitt på kroppen) Midjeväskan som jag fick heter Retki TREK Light och är en som jag kan rekomendera. Problemet som man stöter på med alla midjeväskor och även ryggsäckar med remmarna. Remmarna är av syntet och spännen av plast det som uppstår är att det är för bra friktion. När man spänner remmarna i mitt fall i den så kallade midjan så kan det hända att det släpper. Remmarna är för hala, jag har provat att stryka på stearin men utan framgång. Är det nån som har bra tips hur man motverkar glatta remmar? MVH Christer
Publicerat September 8, 200718 yr ;D... Stort "utslag".... låter som ni fått eksem!.. ;D ;D..... har inte hafft den äran att träffa dej!.. men Calle har ja dock träffat!... några gånger!.. de han har kallas för pondus!... skulle de där imot setat på den tjej/kvinna!.. då e de fett!.. ;D ;D ;D.... MVh..
Publicerat September 9, 200718 yr Hala remmmar brukar jag sy fast, men då får man inte flexa för mycket i den så kallade midjan, men ett tips är att du annars skaffar fickor till bältet, du har kanske runt en meter mer plats att montera fickor på än vi som saknar bränsletank på 300 liter.