Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Höststräckande kråkor!

Featured Replies

Publicerat

Tänkte bara flagga för att sträcket startat nu, var ute i morse och det kom en del kappor dragande. Vi stod inte på något hett sträckställe men lyckades iaf plocka ned några stycken sträckisar faktiskt.

Så ut, skjut och njut!

Mvh!

Publicerat
Tänkte bara flagga för att sträcket startat nu, var ute i morse och det kom en del kappor dragande. Vi stod inte på något hett sträckställe men lyckades iaf plocka ned några stycken sträckisar faktiskt.

Så ut, skjut och njut!

Mvh!

Föll ett par idag faktist..... ;D

Tjong lät det när dom föll i backen...

Kan tyckas konstig landning........ ;D

Publicerat

Dags att kolla läget på utlida då.

Publicerat

Härligt. Ska bli skönt att se vad nya uven går för.....

• 2 months later...
Publicerat
  • Författare

Hmm

Fick sms från Mbbohman idag, han var ute i Sthlm skärgård och jagade.. Han hade ett *grymt* kråksträck där ute.. Satt själv i Mariefred i närheten av Mälaren igår och konstaterade att det flög ruskigt mycket kråka!

Kanske inte är helt över ännu iaf, snön norr ut kanske knuffat iväg sista gänget sträckfågel. Funderar på om jag inte ska smälla på dem en sväng i morgon iaf..

Mvh!

Publicerat

Här verkar det inte finnas gott om kappor iaf :- har lagt ut åtel där det dagligen samlas ca 10 korp men nada kappor :'(. Är ute väldigt mycket faktist men ser inget tecken att det skulle finnas annat än hemmakråkor här , tyvärr.....

Publicerat
  • Författare

Var en sväng till bytippen idag, mest för att kolla om duvorna flyttat in i landan igen. Var lite kråkor där faktiskt så finner jag bara en morgon där kalendern anger att det finns tid så ska jag nog hänga upp uven på skoj. Målsättningen blir att skjuta 5 kråkor, förhoppningsvis så blir man inte besviken  ;D

Och jo, duvorna hade flyttat in så i morgon kväll så ska de få sig en omgång både där och på några andra platser.

Mvh!

Publicerat

ok, men då får man ju önska skitjakt på dig ;D

Publicerat

Vill också ut å jaga kappor!!! Jobbar på dagarna å man ser på rävåteln att det lever nån fågel iaf. Jag och 3-männingen ska ut på lördag el. söndag å testa lite!!

//"TB"

Publicerat

VAFASEN!

lägg inn några bilder till oss uppe i norr som knappt ser en kråka nu, utan bara åtel-ätande lite större svartfågelkråkor.. :P

men dom låter åxå fint när dom dunsar i backen..hoho

Publicerat

Var ju tyvärr "sjuk" idag från skolan, så jag tänkte eftersom att det inte finns snö så får jag väl utnyttja åteln till annat än räv. Var på plats vid 7:00 och inte långt senare så kom ca 10 korp å sätter sig ca 15 m ifrån mig :o Dom e verkligen stora, gissa om det klia i avtryckar fingret >:( Blev iaf nåra kappor...