Publicerat September 10, 200718 yr Hello. Jag var hemma över helgen för att få lite lugn från Uppsala-livet. Det blev naturligtvis lite jakt med. Dock orkade jag inte sitta hela dagen så det blev inga gäss på kvällen. Dock så landade det ett par hundra på min mark senare på kvällen. : Det var rätt gott om duvor denna helgen även om inte så många trillade ner. Hedda var väldigt duktig och jag är mycket nöjd. Gundogs, man får ju inte snåla när det gäller hundar.. ;D Sett från gömslet! En stolt Hedda! Lite pangpang. Ni finner resten av bilderna på www.csavin.se Mvh, Ps. Av någon anledning får jag inte de övriga bilderna att fungera i detta inlägget. Senare idag slänger jag upp dom på en annan sida, under tiden hänvisar jag er till csavin.se
Publicerat September 18, 200718 yr Härligt är det dina hundar hela bunten? Har du kennel? Det är min hund i mitten, resten är "uppfödarens" som förövrigt är min jaktkamrat. Det är en rätt så trevlig syn när alla släpps ut samtidigt!
Publicerat September 18, 200718 yr Du Savin ,Ivans far är en världskändis när det gäller spaniels ;D ;D ;D
Publicerat September 18, 200718 yr Du Savin ,Ivans far är en världskändis när det gäller spaniels ;D ;D ;D Jaså! Någon man känner till? Förövrigt har vi djävluskt duktiga spaniels, kanske inte så traditionella men ska nog inte dra den visan för en världskändis! Eller vad säger du amakulu?
Publicerat September 18, 200718 yr Vi har haft jaktspaniels sedan -82 så det är ett naturligt inslag. Men jobb och div har gjort att det inte tävlats på senare tid. Nu är farsan ganska tagen av fästinbett så ska det tävlas gör jag det. Sen hade vi lite otur nån parning som inte tog osv vår gamla stam försvinner så det lutar åt en ny valp,har krokarna ute till våren. Konstaterar att man e ganska intresserad,kollar just på Brittiska spanielmästerskapen -06 på dvd. Så kanske blir det en liten comback för deflons på hundproven redan nästa år. Mvh
Publicerat September 18, 200718 yr Vi har haft jaktspaniels sedan -82 så det är ett naturligt inslag.Men jobb och div har gjort att det inte tävlats på senare tid. Nu är farsan ganska tagen av fästinbett så ska det tävlas gör jag det. Sen hade vi lite otur nån parning som inte tog osv vår gamla stam försvinner så det lutar åt en ny valp,har krokarna ute till våren. Konstaterar att man e ganska intresserad,kollar just på Brittiska spanielmästerskapen -06 på dvd. Så kanske blir det en liten comback för deflons på hundproven redan nästa år. Mvh Låter kanon! Riktigt tränade spaniels är verkligen en upplevelse att få jaga med! Var i landet håller du hus? Mvh,
Publicerat September 18, 200718 yr Låter kanon!Riktigt tränade spaniels är verkligen en upplevelse att få jaga med! Var i landet håller du hus? Mvh, Gotland