Publicerat September 10, 200718 yr 22.00 ringer mobilen, gris påkörd. Den ligger och trycker i diket enl föraren. Han förklarar var och jag kände platsen väl eftersom det är på egna jaktmarken. Hoppar i kläderna, jag hade gått o lagt mig efter en helgens jobb. Kommer dit och kör sakta förbi men kan inte se grisen i diket. Kan nog inte vara sådär stor tänkte jag , eftersom jag inte kan se den i gräset. Nassen ska ligga vid en vägtrumma. Ser att där är tre möjliga längs med åkern. Parkerar Nivan en bit bort. Tänder pannlampan, ut med jycke, bössa och lullar bort längs vägen. Låter hund gå lös. Hon börjar vädra och går mot närmsta vägtrumma. Är själv nära, tänder även lampan på vapnet och ser att något glimmar till i gräset. Måste vara ögat han jag tänka. Då vrålar jycken och nassen far upp mot mig. Om det var menat som ett anfall eller flyktförsök vet jag inte men fick i alla fall iväg en blyklump och grisen blev liggande och sparkade våldsamt, gav han en kula till bakom örat. http://www.niklasaren.se//film/Sept 07 045.wmv Lastade nassen på viltflaket och körde o tog ur och flådde. Visade sig att min fösta kula ev. bara gått genom ena örat…. Troligen så var grisen halv om halvt förlamad men kunde ändå flytta sig snabbt några m. Dåsade nog omkull på grund av skadan inte mitt första skott. Eller så har första kulan gått genom örat o in i nacken ungefär där jag satte andraskottet. Svårt att säga, nacken var helt mosad i alla fall. Möjligt att en kula inte krossar/slår sönder allt innanför skinnet i nacken? Eller?? Hmm… nu är det ev. andra gången jag skjuter illa i första läget. Måste kanske köpa ett aimpoint eller liknande o sätta på studsarn. Man får nog inse att man inte är 20 längre… Någon som har ett rödpunktsikte o sätta i 30mm ringar till salu?
Publicerat September 10, 200718 yr Spännande! Vad har du för puffra? Kör du bara med pannlampa eller en på pipan oxå? /Må
Publicerat September 10, 200718 yr Spännande! Vad har du för puffra? Kör du bara med pannlampa eller en på pipan oxå?/Må Hittade det i en annan tråd... /Må
Publicerat September 10, 200718 yr Författare Men Niklas inte sköt du min märkta gris ??? ;D Jepp! ;D Vi har nu lagt ner 7 nassar kring och på dessa förbenade åkrar sen början av agusti. Måtte bonden snart skörda eller åtmindstonde plöja ner det som står kvar... :-
Publicerat September 10, 200718 yr Hade nästan väntat mig en story om en helnatt i skogen i jakt på grisen, du har PM
Publicerat September 11, 200718 yr Författare En får tacka för grattulationerna eller va man ska kalla det Kvinnan som körde på nassen har ringt oxå, hon ville ha mitt tel nummer ifall hon skulle köra på nått igen. -JO men polis ska skicka dit någon när du anmäler, sa jag. -Jovisst! men det är andra gången jag kör på gris i den byn och jag ser gris på vägen nästan var månad, sa hon. Ok! hon fick nummret, förra olyckan var ett år sen. Hon sa även att hon vänt bilen och sett lillgrisen skjuta rygg och "trippa" stelt ner i diket där den lagt sig. Alltså var den inte helt förlamad skulle jag tro. Med tanke på det så undrar jag om jag inte fick in första kulan iallafall, Grisen kom inte rakt mot mig heller utan lite snett med högersida mot mig. Dessutom stod jag på vägen och grisen i diket så jag var högre upp än grisen. Kulhålet i örat satt ju hyfsat lågt i höger öra. Troligt så fortsatte kulan ner i nacken ungefär där jag satte avfångningsskottet. När jag flådde så skar jag av halsen när jag kom till skottskadan. Flådde kanske inte tillräckligt långt för att hitta kulhålen. Lite kul var de för killen som ringde mig först innan de polisanmälde bor 200m därifrån, han hade bara hört ett skott med automat så går snabbt ;D Eller är det bara en 42 årings tro på att han fortfarande är 20... : O då inte bara i sänghalmen :