Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Målning av plast stock!..

Featured Replies

Publicerat

Hej på er vapen bröder å sysstrar!... har fundileringar på att lacka min stock på 308:an göra den lite fränare i camo!......typ real-tree eller något liknade!.  är de någon som gjort detta tidigare???... är de något specielt man måste tänka på?. så de blir hållbart, färg val mm mm...

å när man ändå håller på!... kan man lacka sikten???..  ;D ;D samma där är de något specielt man måste tänka på??..

Mvh ThomasMamre

Publicerat

Nu har du kommit in på ett ämne som inte är så stort här i Sverige. Men sök på de amerikanska sidorna som handlar om långhållsjakt, ghilliesuits, snipers m.m så kommer du hitta oändligt mycket.

Jag minns att jag surfade på en sida för nån månad sen, det var ett amerikanskt forum där en kille visade hur han gjorde för att spraya camolack på kolv och kikare. Det blev ruggigt bra!! Tusen ggr bättre än dessa Realtree camon.

Publicerat
Nu har du kommit in på ett ämne som inte är så stort här i Sverige. Men sök på de amerikanska sidorna som handlar om långhållsjakt, ghilliesuits, snipers m.m så kommer du hitta oändligt mycket.

Jag minns att jag surfade på en sida för nån månad sen, det var ett amerikanskt forum där en kille visade hur han gjorde för att spraya camolack på kolv och kikare. Det blev ruggigt bra!! Tusen ggr bättre än dessa Realtree camon.

Ngt fel på valnöt ???
Publicerat
  • Författare
Ngt fel på valnöt ???

Massor!....  ;).... :-*

mvh

Publicerat
  • Författare
Kolla här tomas ;D

http://www.jhendrick.com/hunt.html

Skrolla nedåt ;D

Mvh.

NICE..... ;D ;D..

mvh!...

Publicerat
  • Författare

:D..skicka gärna länkar till sidor där de finns uppslag!.. så killen som ska göra jobbet åt mej får lite uppslag!..

MVh.. :D

Publicerat
Hej på er vapen bröder å sysstrar!... har fundileringar på att lacka min stock på 308:an göra den lite fränare i camo!......typ real-tree eller något liknade!.  är de någon som gjort detta tidigare???... är de något specielt man måste tänka på?. så de blir hållbart, färg val mm mm...

å när man ändå håller på!... kan man lacka sikten???..  ;D ;D samma där är de något specielt man måste tänka på??..

Mvh ThomasMamre

tja om du hittar nåt säg gärna till jag är intresserad själv av fixa stocken !!

Publicerat
Ngt fel på valnöt ???

Tydligen andas den för mycket kvalitet !! Du vet ungdomar och så...alltid lika radikala !!! Dom växer oxå upp...Gäsp !!! ;D ;D

Vem vet, dom kanske tror att dom får skjuta mer om även kikarn är cammad !!!

Plast träsket suger i vart fall ;D

Nästa pryl blir väl cammade Ramboknivar eller hårband i blodfärgat matrial..hehe !!! eller hoho !!!

Bara älskar detta forum..en del är indianer och skjuter med båge eller kastar yxa..andra är snipers .sen finns det dom som sett för mycket på Hollywood filmer :P

Vart har den genuina svenska jakt traditionen tagit vägen ???

Till dom som inte vet hur man blåser "räven är död" eller "haren är död" eller nåt annat på jakthorn,så kan jag i alla fall berätta med stolthet att åtminstånde jag kan det  ;D

Brukar faktist ibland..eller hade alltid jakthorn i mässing med mej i skogen hängades i hundkopplet över axeln !!! Och nu snackar vi inte en löjlig pipa från Jaktia..utan ett riktigt horn som sej bör... ;D ;D

Kanske man skulle cammo måla det oxå ??

:-* :-* :-*

Publicerat

Här är en länk: http://www.gunnersgear.com/graces_camo/armory_cammo.htm

Själv målade jag min laminatstock med grön tvåkomponent billack som grund. Sen tog jag vanlig sprayfärg i olika kulörer, använde gräs och löv för att skapa mönster. Avslutade med matt klarlack på sprayburk. Håller än så länge.

På plaststockar blir det nog olika resultat beroende på material i stocken. En billig kolv typ Sako 75(jag vet att dom kostar, men dom är fortfarande billiga gjutna plaststockar...) kan det bli svårt att få färgen att fästa. På en riktig syntetstock typ McMillan är det inga problem.

Valnöt är naturligtvis det absolut snyggaste, men det ena behöver inte utesluta det andra. I mitt fall med laminatstocken var jag tvungen att måla pga att jag gjort om den så pass mycket med spackel.

Publicerat
  • Författare
Tydligen andas den för mycket kvalitet !! Du vet ungdomar och så...alltid lika radikala !!! Dom växer oxå upp...Gäsp !!! ;D ;D

Nästa pryl blir väl cammade Ramboknivar eller hårband i blodfärgat matrial..hehe !!! eller hoho !!!

Bara älskar detta forum..en del är indianer och skjuter med båge eller kastar yxa..andra är snipers .sen finns det dom som sett för mycket på Hollywood filmer :P

Till dom som inte vet hur man blåser "räven är död" eller "haren är död" eller nåt annat på jakthorn,så kan jag i alla fall berätta med stolthet att åtminstånde jag kan det  ;D

Brukar faktist ibland..eller hade alltid jakthorn i mässing med mej i skogen hängades i hundkopplet över axeln !!! Och nu snackar vi inte en löjlig pipa från Jaktia..utan ett riktigt horn som sej bör... ;D ;D

de är de som är fördelen med oss "ungdommar"... vi sitter inte fast i "de var bättre förr" träsket!.. utan vågar leva ut å förnya oss!... hadde de inte varit så så hadde vi fortfarande jagat med stenålders prylar!...  ;).... ja ja!.. de är klart!.. vi hadde kanske kommit så långt som till flintlås bössor!...  ;D ;D.... ;)

MVh

Publicerat
de är de som är fördelen med oss "ungdommar"... vi sitter inte fast i "de var bättre förr" träsket!.. utan vågar leva ut å förnya oss!... hadde de inte varit så så hadde vi fortfarande jagat med stenålders prylar!...  ;).... ja ja!.. de är klart!.. vi hadde kanske kommit så långt som till flintlås bössor!...  ;D ;D.... ;)

MVh

;D Varför vill ni leka indianer då da ;D  *ASG*...... ;)

Publicerat
  • Författare
;D Varför vill ni leka indianer då da ;D  *ASG*...... ;)

;D ;D.. just för barnet i oss aldrig går ur!...  ;D ;D...  :-*

MVh

Publicerat
http://blaser.de/R-93-Professional-Camo.124.0.html?&L=1

kika på den pangen...

du skulle ju ha en/två blasrar, pipbytes system, rakrepetering....

köp nu...

bra bättre BLASER

Ursäkta mig men... Plast, plastigare, blaser!  ;)

Måste dock erkänna att den orange R93´an är rätt tuff. Dock är den absolut inte vacker att titta på. En bekant har beställt en R93 Attaché, vilken jag måste erkänna är väldigt trevlig.

Publicerat
Ursäkta mig men... Plast, plastigare, blaser!  ;)

Måste dock erkänna att den orange R93´an är rätt tuff.

BAH! du vet inte vad du går miste om....

Tuff? nja det finns nog "tuffare" bössor, men funktion o precision i blasern e oöverträfflig enl. mig, 4 snabba skott me rakrepetering (förvisso 3 i vissa kalibrar bla. 45 blaser)...

OSLAGBART kikarmontage(sadel), ok. delarna e dyra men vill man ha kvalitta så kostar det...

mvh johan

Publicerat
BAH! du vet inte vad du går miste om....

Tuff? nja det finns nog "tuffare" bössor, men funktion o precision i blasern e oöverträfflig enl. mig, 4 snabba skott me rakrepetering (förvisso 3 i vissa kalibrar bla. 45 blaser)...

OSLAGBART kikarmontage(sadel), ok. delarna e dyra men vill man ha kvalitta så kostar det...

mvh johan

Det kan jag hålla med om. Jag tycker om Blaser, men inte plastmodellerna!

När min bekant får hem sin Attaché så blir man nog lite små sugen..!

Publicerat

:-* Min vän