Publicerat September 12, 200718 yr är det nån som håller koll på priset på ett sådan begagnad i bra skick! när gjordes dem? nån som har erfarenhet av den!?
Publicerat September 12, 200718 yr Herrejävlar vad du byter och inhandlar grejer, vunnit på tipset? Hoppas det går bra med fågeljakten, om det blir som ifjol så kan vi ju köra igång med toppjakten om drygt 1 månad men det får vi kanske hoppas att vi "slipper"...
Publicerat September 12, 200718 yr Herrejävlar vad du byter och inhandlar grejer, vunnit på tipset? Hoppas det går bra med fågeljakten, om det blir som ifjol så kan vi ju köra igång med toppjakten om drygt 1 månad men det får vi kanske hoppas att vi "slipper"... nej har inte vunnit på tipset men jag håller att rensa sälja alla jäklar prylar jag inte använder längre och köper jaktprylar för pengarna annars tar frågan till nån ny soffa eller tallrikar eller sy maskin och det vill inte jag ;D sen kan jag inte hålla på med alla möjliga extreme sporter (så det blir dykning,klättring ,oah jakten framöver ! tjenare !! jag antar att det är ålder 30 års nojan säkert !! jag måste passa på så länge sambo inte bryr sig ,hon säger så länge du tycker att det kul så ba forsätta !! ;D . jag har har inga kids än och jag gör allt för skjuta löspluggar eller bomma hemma ;D och det ba en tids fråga när hon säger att jag måste ladda magasinet med skarpt ammo och och träffa rätt !! så det att tok jaga till vinter hoppas jag vi får hålla kontakten och raportera lite! ha de gött
Publicerat September 12, 200718 yr är det nån som håller koll på priset på ett sådan begagnad i bra skick! när gjordes dem?nån som har erfarenhet av den!? En sån där såg jag på Husqvarna på 80-talet när Huisqvarna hade argenturen på Sako m. fl. olika fabrikat. Jag hade t. o. m. tanken på att köpa en sådan ett tag men det blev en remington ist. ;D
Publicerat September 13, 200718 yr JIMBO!!!! Vad hände på skjutbanan med blasern? skicka gärna ett PM. Jag är alltid lika intreserad av att höra MVH/Jocke
Publicerat September 13, 200718 yr Sako Safari är en mycket fager bössa och kalibern är det definitivt inget fel på..Fördelen jämfört med 375 H&H har den även fördelen av tillgången på jaktmatch för banan..Även om den inte är speciellt billig, runt 250 pix för 20 smäll...
Publicerat September 13, 200718 yr En sån där såg jag på Husqvarna på 80-talet när Huisqvarna hade argenturen på Sako m. fl. olika fabrikat. Jag hade t. o. m. tanken på att köpa en sådan ett tag men det blev en remington ist. ;D ja det verkar vara en fin bössa ,hur mkt sparkar den förresten vet du det? nånting jag borde kolla upp ?
Publicerat September 13, 200718 yr JIMBO!!!!Vad hände på skjutbanan med blasern? skicka gärna ett PM. Jag är alltid lika intreserad av att höra MVH/Jocke Ja på banan funkade 6mm klockers ,den var äckligt lätt skjutet , håller på att jobba med hornadys 80 grains fmj ligger kring 12mm med den , ska skjuta lite fågel för att sen at den funkar .,1 jag hör av mig mvh pacco !!
Publicerat September 13, 200718 yr tack grabbar för svarerna ! ska fundera ett tag till på sako safari
Publicerat September 14, 200718 yr ja det verkar vara en fin bössa ,hur mkt sparkar den förresten vet du det? nånting jag borde kolla upp ? Ja, det är en fin bysse! Tyvärr så vet jag inte hur mycket den sparkar men inte är det så farligt tror jag. Ungefär som min 8 mm rem. mag. tror jag. ;D Om det nu sitter en bra bakkappa på den. Lycka till!