Publicerat September 13, 200718 yr Japp, var ute igårkväll och sköt en ensam långsam gris.. Förklaringen var att det ena frambenet var helt borta, inte en tillstymmelse till utstickande ben!? Antagligen drevjakt eller trafikolycka för ett bra tag sedan. Helt läkt skada. Första gången för mig i alla fall(förutom eftersök ) MVH/ RG
Publicerat September 13, 200718 yr Författare Nja, det blev en freudianska felstavning...jag tänkte drevjakt men menade givetvis jakt i allmänhet..lustiga var att den klarat sig med en så pass grov skada. Man kunde nästan tro att den var född utan ben ??? MVH/ RG
Publicerat September 13, 200718 yr Nja, det blev en freudianska felstavning...jag tänkte drevjakt men menade givetvis jakt i allmänhet..lustiga var att den klarat sig med en så pass grov skada. Man kunde nästan tro att den var född utan ben ???MVH/ RG Är väl inte helt omöjligt att det är medfött. Vi sköt en kulting i fjol som ena bakbenet var av på. Verkade va en meddfödd skada.
Publicerat September 14, 200718 yr Författare Intressant. en typ av genetisk avvikelse alltså, mutation? Jag tror fortfarande på skada ävenm om det verkar orimligt att grisen inte skulle ha blött ihjäl med en sådan kroppsdelsförlust!? ??? /RG