Publicerat September 14, 200718 yr Tja! Jag måste ta och träna lite mer på hagelskyttet. Jag har stora ytor runtom hemmet för egen kastare och brukar ibland använda mig av en EZ-throw. Men nu funderar jag på skaffa mig en kastare som man kan använda själv. Nån som har nåt bra tips?? Hade inte tänkt kosta på så speciellt mycket. /Henke
Publicerat September 14, 200718 yr Frågan är väl finns det billiga bra kastare överhuvudtaget..dom där billiga brukar vara så sega att man lätt kan ropa ut duvan,gräva i fickan efter patroner,gäspa,ladda och skjuta !! Min erfarenhet i alla fall ;D
Publicerat September 14, 200718 yr Författare Frågan är väl finns det billiga bra kastare överhuvudtaget..dom där billiga brukar vara så sega att man lätt kan ropa ut duvan,gräva i fickan efter patroner,gäspa,ladda och skjuta !!Min erfarenhet i alla fall ;D Hehe, ja det låter ju lite jobbigt om det är så.... Har du nån uppfattning om var gränsen går nånstans då? Alltså, vid vilken kostnad blir de godkända. Skulle helst vilja kunna köra dubbelduvor utan att 2:a duvan bara hamnar några meter framför kastaren och jättekonstig vinkel. (Har sett en Hoppe-kastare kasta dubbelduvor, det såg löjligt ut!)
Publicerat September 28, 200718 yr Har en twintrainer...funkar bra eller köp en handkastare i plast för 150:- sådan variation får du aldrig på en fast kastare.... en kompis kan lägga duvorna hur som helst..inte i samma riktning hela tiden...bättre träning egentligen
Publicerat September 28, 200718 yr Författare Har en twintrainer...funkar braeller köp en handkastare i plast för 150:- sådan variation får du aldrig på en fast kastare.... en kompis kan lägga duvorna hur som helst..inte i samma riktning hela tiden...bättre träning egentligen En töckarndär plastmojjäng har jag redan. Men det blir lite stressigt att hinna med att få ner duvorna när man är ensam... /Henke