Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är jakobj?

Featured Replies

Publicerat

Uppdatering igen!

Flyttade tillbaks till Saxnäs igen i juni 2016.

Har en ny finnspets. Hämtades ifjol i november och nu är det injagningshöst på schemat. Kan inte beskriva hur skönt det är att vara tillbaks i detta liv igen.

Har också en jämthundstik på 2,5 år som gjorde första hösten ifjol med lovande resultat.

Har nu snart hunnit bli 40 år gammal och har ägnat eftermiddagen åt att läsa mina egna gamla inlägg under detta nick samt flera andra tidigare sen tidigt 00-tal. Jag tror att jag under åren som passerat hunnit mogna lite gällande ilska och sättet att hantera medmänniskor. Något som uppenbarligen hade vissa brister tidigare..

Ska försöka både läsa och skriva lite på forumet under hösten nu när jag efter rätt många år återigen ska vandra runt i de gamla tjädermarkerna. Allt kommer att vara lugnare än förr och med helt andra mål och glädjeämnen.

Ser fram emot denna höst otroligt mycket!

Uppdatering!

Jag var aktiv här när forumet startade, vilket år det nu var? Under nicket Rödingfiskaren. Och fram tills för några år sedan under detta nick.

Jag tröttnade på jakten och lade i princip ner alltihop. Behöll endast älgjakten som en liten del, men flyttade sedan söderut till Västervik och avyttrade även älghunden.

Tidigare bodde jag i Saxnäs/Vilhelmina och var extremt aktiv som jägare. Låg på 150 dagar/år. Och lika mycket fiske ungefär. Så omställningen till ett liv med obefintlig jakt och minimalt med fiske var rätt stor!

Men nu är det dags igen!

Har börjat uppdatera garderoben med sånt jag sålde av och sånt man behöver för att jaga här nere i södern. Däremot går det trögt med att finna möjligheter att jaga och jag söker efter jakt hela tiden. Egentligen var det därför jag blev aktiv på forumet igen.

Så kort sagt hoppas jag få kontakt med trevligt folk som kan hjälpa en jaktrostig, numera hundlös 37-årig  småbarnsfar igång igen. Numera finns inte tiden eller orken att hålla på som förr men lite blandad jakt då och då kombinerat med viltvård och sånt som hör till finns det iallafall plats för.

Hör av er om någon har något tips eller bara lust att hjälpa en återfallsjägare att komma igång lite igen!

Jag bor som sagt i Västervik i småland men kör gärna 10-15 mil enkel för att komma ut i skogen på lite jakt.  :smile:

Hittade en gammal presentation, ung och vacker! Nu gammal och eländig!  http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/1753-vem-aer-roedingfiskarn/#entry17016

Publicerat

Hallo välkommen tillbaka he he

Publicerat

hej och välkommen tillbaka ;D ;D

Publicerat

Hej och välkommen tillbaka!!  :D

Mvh

Publicerat

;D..skönt du hittade tbx!...

mvh

Publicerat

Hej & välkommen tillbaka!

:D

Publicerat
  • Författare

Tack för alla trevliga hälsningar!

Publicerat

Welcome back!!

Publicerat

Välkommen tillbaks.

• 3 months later...
Publicerat
  • Författare

La till två bilder eftersom jag äntligen lärt mig sånt..

Publicerat

Jaha..så det är du som är Rödingfiskaren !!

Undrade vart du tagit vägen ???

Ja välkommen tillbaks till forumet då.

Hoppas du kommer att trivas...

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Publicerat

Välkommen tebax!

Dig och Stalo har jag träffat och lärt känna som extremt duktiga jägare båda två,men roligt att se tjejen med ;D Tycker inte namnet kärringen passar ;)

Publicerat

Välkommen tillbaka

Publicerat

Välkommen tebax ;D

Mvh.

Publicerat
Välkommen tebax!

Dig och Stalo har jag träffat och lärt känna som extremt duktiga jägare båda två,men roligt att se tjejen med ;D Tycker inte namnet kärringen passar ;)

Fick samma tanke ;)

Publicerat

Välkommen tbx

• 2 weeks later...
Publicerat

Ser alla kärringar ut så hos dig, så får jag väl ta mitt pick och pack och flytta dit...

;D

Publicerat
Ser alla kärringar ut så hos dig, så får jag väl ta mitt pick och pack och flytta dit...

;D

Vet vad du tänker på......  ;D

Publicerat
  • Författare

Ja här finns bara fina tjejer. Men få.. ;)

Publicerat
Ja här finns bara fina tjejer. Men få.. ;)

tyvärr så har dom ju inga bilder på sig själva ;)

Publicerat
  • Författare
tyvärr så har dom ju inga bilder på sig själva ;)

Dom är fega.. ;)

• 6 years later...
Publicerat
  • Författare

Uppdaterat efter lååång frånvaro!  :biggrin:

Publicerat

It´s alive :woot:

Hoppas vi får ses i jaktskogen :thumbsup:

Publicerat

Kul!
Inte samma tryck i toppjaktstrådarna som det var för en 7-8 år sedan men livet går vidare för oss alla :)
Lycka till med jakten och livet!

Publicerat

Tack ska ni ha!

Men nu kommer jag inte in med nicket jakobj längre. Måste söka lite hjälp med det.