Publicerat September 14, 200718 yr Hej alla ! Är det ngn som testat Tikka Supervarmint 22-250 ?? Om ja kan ni väl skriva ett par rader. Har kanske plan på att införskaffa en riktig rävdräpare och har snubblat över denna modell.
Publicerat September 14, 200718 yr Tja! Ingen super varmint, men en vanlig T3 light har jag, å den skjuter rätt bra ...så jag kan inte tänka mig att SV skulle vara sämre...underbart trycke, riktigt hög kvalité på mekanism och pipa...Tikka är kända för sin precition "direkt ur kartongen"....
Publicerat September 14, 200718 yr Författare Ok Tack för ditt svar. Jag har aldrig ägt ngn Tikka så det är interessant att höra åsikter.
Publicerat September 14, 200718 yr Jag funderar också på en Tikka, dock ingen Super varmint utan en "vanlig" varmint. Sägs visst skjuta riktigt bra ur kartongen. Men som sagt någon som har en sådan bössa kanske kan skriva nån rad??
Publicerat September 16, 200718 yr Varför ingen varmintpipa till blasern i nämnd kaliber? Hej alla ! Är det ngn som testat Tikka Supervarmint 22-250 ?? Om ja kan ni väl skriva ett par rader.Har kanske plan på att införskaffa en riktig rävdräpare och har snubblat över denna modell.
Publicerat September 16, 200718 yr Författare Varför ingen varmintpipa till blasern i nämnd kaliber? Hej Mats !! Jo den tanken har givetvis slagit mig också...Som tankarna går nu blir det nog en extrapipa till Blasern fast i kaliber 270win, en rapp och potent kaliber med flack kulbana. Till denna pipa blir det nog en Welter 4-16*56 (belyst). Torde blir ett roligt pyrch-verktyg Till 9,3 pipan köper jag en Welter 1,5-6*42 (belyst) vilket borde blir en bra kombination för de snabbare jakterna. Håller tummarna för att Welter håller så bra kvalite som många säger i forum m.m ;D ;D ;D Anledningen till att jag tvekat lite till att gå detta spår är att R93:an(Luxus) känns mer som en liten och lätt drevbössa mer än "sniperkänsla". Är heller inte så pigg på att montera benstöd på den kolven men antagligen blir det så ändå. Antagligen lär man väl vinkla i dessa tankar fler gånger men så här ser bilden ut nu iaf :
Publicerat September 17, 200718 yr Författare Ha ha ha...sjuk i huvudet är man ju som vanligt !! Gjorde misstaget att åka till Enköping / Karlssons Jakt på en liten mässa vilket sabbade mina planer totalt ;D Kom hem med en Zeiss Victory Varipoint 1,5-6*42T, riktmedel 56 !! ???? Ytterligare pipa till Blasern får således vänta ett tag. ;D ??? ;D ??? ;D ???
Publicerat September 17, 200718 yr Ha ha ha...sjuk i huvudet är man ju som vanligt !!Gjorde misstaget att åka till Enköping / Karlssons Jakt på en liten mässa vilket sabbade mina planer totalt ;D Kom hem med en Zeiss Victory Varipoint 1,5-6*42T, riktmedel 56 !! ???? Ytterligare pipa till Blasern får således vänta ett tag. ;D ??? ;D ??? ;D ??? Ett så kallat lappkast, det händer den bäste ;D Böt du in den stora Zeissen?
Publicerat September 17, 200718 yr Författare Ja jag sålde den store...för att nå en mer allround kikare. Men man är väl aldrig riktigt nöjd ;D