Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Värnamo vapen, värt ett besök

Featured Replies

Publicerat

Hej,

Under min resa hem från Skåne i går EM passerade jag Värnamo och behövde stanna och käka. Passade också på att besöka Värnamo vapen då jag sett små annonser om att han bl.a för Heym vapen vilket torde betyda på viss klass.

Öppetiderna skvallrade om en småskrutt Ons-Fre 14-18 imponerar ju inte direkt ???

Men måste säga att jag blev väldigt förvånad, han satsade verkligen på vapen och hade mer än 3000 i lager vilket är i dignitet med Torsbo handels :o Hemligheten är ju delvis att han hanterar alla av polisen beslagtagna vapen.

Där fanns i princip allt, speciellt var utbudet av gamla HVA vapen imponerande. Såg en av Hva gamla dubbelstudsare mod 410 bla. Dessa tillverkades i kanske 500 exemplar och är en riktig raritet.

Annars nya Heym, Blaser, Merkel, Mauser, Tikka, Sako mfl.

Värt ett besök om ni besöker faggorna nån gång.

MVH

Publicerat

Kan bara hålla med bor tre mil från affären. Enda problemet är att han har väl mycket att göra så väntetiderna kan bli långa :( :(

ps. Om du skulle bli sugen på kaffe nästa gåg du kör förbi så kolla på andra sidan vägen när du kör förbi motellet med älgen. Så ser du en stor vit farbriksbyggnad, där serveras kaffe om jag finns på plats vilket jag gör för det mesta!

mvh

Publicerat
  • Författare
Kan bara hålla med bor tre mil från affären. Enda problemet är att han har väl mycket att göra så väntetiderna kan bli långa :( :(

ps. Om du skulle bli sugen på kaffe nästa gåg du kör förbi så kolla på andra sidan vägen när du kör förbi motellet med älgen. Så ser du en stor vit farbriksbyggnad, där serveras kaffe om jag finns på plats vilket jag gör för det mesta!

mvh

Det är i princip där vajerräckena försvinner norrgående va? Går för tillfället på Losec pga magsår med te kan du få bjuda på ;D Tänk dig en veckas älgjakt i norrland utan kaffe :o

MVH

Publicerat
Det är i princip där vajerräckena försvinner norrgående va? Går för tillfället på Losec pga magsår med te kan du få bjuda på  Tänk dig en veckas älgjakt i norrland utan kaffe

1. Nästan bara strax innan håll bara koll på älgen och motellet. Älgen borde du ju se :D

2. Inte konstigt med et tempot du verkar hålla.

3. Te finns också på menyn.

4. Och kask :( :(

mvh

Publicerat

Jag var ner och kikade i butiken under min tid Huskvarna med en f. d. arb.kompis och det var då en välsoterad butik med kunnigt folk. :D

Publicerat

Såg en av Hva gamla dubbelstudsare mod 410 bla. Dessa tillverkades i kanske 500 exemplar och är en riktig raritet.

Det gjordes bara 125st 410:or

/kalle

Publicerat
Såg en av Hva gamla dubbelstudsare mod 410 bla. Dessa tillverkades i kanske 500 exemplar och är en riktig raritet.

Det gjordes bara 125st 410:or

/kalle

Och vad var priset på en sådan då ???

Publicerat
Och vad var priset på en sådan då ???

30-50.000 beroende på skick, montage o.s.v

/kalle

Publicerat
30-50.000 beroende på skick, montage o.s.v

/kalle

Inget för mig tror jag! :o

Publicerat

Har besökt denna affär två gången. Och båda gångerna blev jag full i skratt av denna bilhandlarkarikatyr som förestår etablissemanget.

Publicerat
  • Författare
Har besökt denna affär två gången. Och båda gångerna blev jag full i skratt av denna bilhandlarkarikatyr som förestår etablissemanget.

He.he, må så vara ;) Dock har han heder av att stå upp mot de stora kedjorna med bibehållen låg prisbild. Snart är det bara Jauarfjantarna kvar och det är en situation som inte jag vill vara i som jägare.

Publicerat

Säga vad man vill han stretar på bra och är billig.

Publicerat

Jag vill minnas att han säljer ut vapen från "staten" d v s beslagtagna av kronofogden, Polisen mm. Jag köpte min AyA där och då var det kvar en lapp märkt med SKL & ett nr.... :-

Publicerat
Jag vill minnas att han säljer ut vapen från "staten" d v s beslagtagna av kronofogden, Polisen mm. Jag köpte min AyA där och då var det kvar en lapp märkt med SKL & ett nr.... :-

Jepp! Det var ett repotage därifrån under förra året i någon av jakttidningnarna. :D Han får in en ansenlig mängd vapen från polis och kronofogden.

Publicerat

även jag bor bara 3 mil ifrån denna affär........köpt bössor där också en ruger 22 och en winchester bock.......den senaste har jag dock bytt bort på torsbo till förmån för en halvautomat då jag skjuter de flesta skott på skräpfågel.........

men säga vad man vill som sagt vågesson dom gubben heter är jävligt kunnig......att de på senare tid har lagt ner alla andra prylar och endast har vapen + lite optik och småsaker är lite tråkigt.......

• 1 month later...
Publicerat

hans priser på vapenarbete är nog oslagbara....kostar nästan ingenting!

Publicerat

han är bra och en rolig prick! smidig inget jävla knussel

Publicerat

Men leveranstiderna kan vara lite väl långa!

mvh

Publicerat

sant att det kan ta lite tid....(men det värkar vara så hos dom smeder jag har anlitat.Utom Tommys vapenverkstad)är det akut så är det inte roligt...är det inte bråttom kan det vara värt att vänta på

ex.

inpassning av ett vapen i ny stock,plastbäddning,nya rembyglar,justering av trycke,mont av kikarfäste

800:-  rätt överkomligt !

• 1 month later...
Publicerat

Gott nytt och god fortsättning för den delen!

Som tidigare nämnts i tråden så är Vågesson en trevlig prick och han tar förvånansvärt lite betalt tex. 500 spänn för en ompipning.

Att jaktvapnen blir bra efter hans ompipningar tvivlar jag inte på då han har gjort väldigt många sådana jobb men hur är det med precisionsbössorna är det nån som vet då jag håller på med ett långhållsprojekt.

Tacksam för svar//Robban