Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jahti jakts hölsterryggsäck

Featured Replies

Publicerat

Vill bara tipsa er om Jahti Jakts hölsterryggsäck....riktigt skön ryggsäck, lagomt stor, fickorna på rätt plats och även dessa i lagom storlek....klockret hölster, bössan märks knappt!....riktigt skön ryggsäck kort och gott :D...med ett riktigt bra pris dessutom ;)

http://www.eratukku.net/product_info.php?c...products_id=141

/Fredde

Publicerat

"Hjord" köpte en sådan ryggsäck för en tid sedan. Jag lånade den nu till skogsfågeljakten.

Den gjorde verkligen susen i säven! Jag hade hagelpangen i händerna och sakon på ryggen.

När det senare kom fram två rådjur på ett hygge så bytte bössorna bara plats.

Det är mycket snårigt bitvis på våran mark men jag märkte knappt av att jag hade en bössa på ryggen.

Tobbe som var med hade sin bössa i rem på ryggen och ha tyckte inte det var lika inspirerande att klättra igenom snåren med den. och gå omkring i snår och orr-myrar i 7 timmar med en bössa i rem på ryggen är inte så skönt.

Leve fodral-ryggsäcken!!

Och tack mor för lånet!

Publicerat
  • Författare
"Hjord" köpte en sådan ryggsäck för en tid sedan. Jag lånade den nu till skogsfågeljakten.

Den gjorde verkligen susen i säven! Jag hade hagelpangen i händerna och sakon på ryggen.

När det senare kom fram två rådjur på ett hygge så bytte bössorna bara plats.

Det är mycket snårigt bitvis på våran mark men jag märkte knappt av att jag hade en bössa på ryggen.

Tobbe som var med hade sin bössa i rem på ryggen och ha tyckte inte det var lika inspirerande att klättra igenom snåren med den. och gå omkring i snår och orr-myrar i 7 timmar med en bössa i rem på ryggen är inte så skönt.

Leve fodral-ryggsäcken!!

Och tack mor för lånet!

Jo, visst är den suverän :)....man har ju kolven i princip bakom huvudet, så där huvudet rymms rymms ju även bössan :D....man "glömmer av" bössan på ryggen, så den avlastar axlarna en hel del :)

Publicerat

Beställd :) ;D ;D ;D

Publicerat
  • Författare
Beställd :) ;D ;D ;D

Du kommer inte att ångra dig :)

hoppas att den kommer i vitt material så att man kan ha/slipper maskera den vid toppjakten.

/Fredde

Publicerat

Fauna har en sån där, gissar att det är samma funktion, den var jättepraktisk att bära bössan i och att ta fram den vid beov men att sätta dit bössan med ryggsäcken på ryggen krävde teleskop armar på minst 1 meter till, sen att ett pipskydd borde ingå så det inte blir en massa joks i pipan är en annan historia. ;)

Jag köpte ingen.

Publicerat

Glapack e jägarens bästa vän :) =(pipskydd)

Publicerat

jag beställde en jag också  ::):P:)

• 2 weeks later...
Publicerat

Burit runt studsaren 2 heldagar ifallatt man skulle se en bäver eller stortuppen skulle flyga upp o sätta sig :-)

Funkat superbt. Å då har jag nackproblem!!!

Enda felet tycker jag är att säcken sitter lite löst mot hölstret o blir lite svajig.

Men de kan man nog lösa lätt.

Ett av mina bästa köp (hittills iaf)