Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

T3 Battue light.

Featured Replies

Publicerat

Vad har ni att säga om den bössan? jag är lite intresserad av en sån i 9,3x62.

Får agera älg och eventuellt om tillfälle ges.. björnpang.

synpunkter?

Hadé

Publicerat

Mors Roben

Personligen tycker jag vapnet är för lätt för en sådan kaliber men detta är individuellt. Kikade på den pga att den finns ivänsterutförande och sköt en hel del på bana med densamma men tyckte trots en ganska låg prisbild att vapnet andades för mycket sniklösningar. Skulle hellre lägga 5000 till för att få en Sako finnlight i så fall. Godset i pipan ser inte imponerande ut när du urholkat 9,3 mm. Sedan att dom har haft sprängningsproblem också gör ju inte saken tryggare.

Att bära i skogen är ju trevligt men alla vapen måste bulkskjutas för att kompiskänsla ska uppstå. :)

MVH

Publicerat
  • Författare

Hmm.. okej! jag har faktiskt fått höra dålig kritik om vapnet av fler än du! lutar kanske åt att kolla på någon annan bössa..

ska fundera vidare..

Fler synpunkter tack! :)

Publicerat

T3 Battue har ju inte fler sniklösningar än någon annan T3:a. Mycket plastdetaljer m.m. men ingenting som påverkar funtionen.

Köper man denna bössa så är det ju främst för vikten och smidigheten, då accepterar man nog tjockleken på godset i pipan.

Roben: Gå ner på trapp shop här i boden och be om att få provskjuta.

Publicerat

Säg en bössa som är trevlig att skjuta 9,3 med?

Ej halvatomat!

Går själv i 9,3 tankar men har inte hittat nån pang än, och sen är ju ammon så jä..a dyr!

Pratade med en om 9,3 och 30-06 och han sa att ingen av dem ger genomslag när man skjuter en bogträff på en större gris.

Han såg bara 9,3an som för del vid drevjakt och skottet kanske tar långt bak.

Så man kanske ska köpa en 30-06 och mata den med 13 grams kulor?

Publicerat
T3 Battue har ju inte fler sniklösningar än någon annan T3:a. Mycket plastdetaljer m.m. men ingenting som påverkar funtionen.

Köper man denna bössa så är det ju främst för vikten och smidigheten, då accepterar man nog tjockleken på godset i pipan.

Roben: Gå ner på trapp shop här i boden och be om att få provskjuta.

"Man" ??? Jag ger bara Roben min subjektiva mening om vapnet, sedan är det ju upp till honom att bestämma och för hoppningsvis bli nöjd. Har aldrig sett en pipa med så lite marginal på någon fabriks bössa någonsin. Och då lovar jag dig att jag har kikat på några. :)

Sedan, det finns betydligt fler 30-06 än 9,3x62 på marknaden som upplevs jobbiga att skjuta med tror jag. Men väger bössan 2,7 vs 4 kg så har du en viktig faktor redan där.

MVh

Publicerat
Säg en bössa som är trevlig att skjuta 9,3 med?

Ej halvatomat!

Jag kan rekommendera några som är riktigt sköna att skjuta 9,3 i

CG 3000

Blaser Proffessional

Ruger No1 fast den har jag testat med 375hh och den är riktigt skön att skjuta med :)

Publicerat

Edit

Heym SR 30

Mauser MO3

MVH

• 2 weeks later...
Publicerat

Har en Tikka Battue, alltså den med träkolv i 9,3*62 och är väldigt nöjd med den , skjuter bra och är inte så farlig i rekylen, har satt en tjockare bakkappa på den. Jag rekommenderar den, enda problemet är att du får ta bort battueriktmedlen om du ska ha en lite störrre kikare , annars blir montaget JÄTTEHÖGT.