Publicerat Juli 1, 200520 yr Det jag söker är en kamra som kan ta väldigt detaljerade närbilder Då den ska anvädas för att ta bilder på stämpar på vapen Så storleken har ingen betydelse en stor är nästan en fördel då den inte komer bort lika lät : När en lämplig kamra är införskafad så ska jag läga upp en sida med detaljerade belder på alla vapen jag komer över Typ trycken , uttdragare , kikarfästen och anatt som kan vara intresant när man aka köpa eller när man vill förklara ett problem man har Så en digital systemkamra vore nog det som jag behöver Tyvär kan jag inget om deta och litar inte på vad som stor på info sidorna dom olika tillvärkarna har > Då min erfarenhet är att max 50% är saning Så vad ska jag välja ?? ??? ?? ??? ?? ??? ??
Publicerat Juli 1, 200520 yr Författare Var tog alla knskap vägen ??? ??? Då doma bilder ska vara fria för alla att använd så ser jag det som angeläget för vapenägare Ett användningområde är om man ska köpa ett nyt tryck till bössan men inte vet vilken model det är så kan man gå in se om det fins någon som ser lika utt som den man har Mvh Anders Hj
Publicerat Juli 1, 200520 yr http://www.cyberphoto.se/ har ofta testat de kamor de säljer och har för det mesta olika bilder som de själva tagit. Deras omdömen verkar vara hyffsat ärliga då de inte bara berömmer kameror utan också sågar de de inte gillar. Där kan man titta även om man inte tänker handla där. På en systemkamera så är det inte kameran i sig som bestämmer hur pass smått man kan fotografera utan objektivet. Många digitala kompaktkameror klarar av att ta förvånansvärt bra på nära håll.
Publicerat Juli 1, 200520 yr Vad är en billig kamera för dig? Du pratar om systemkameror och då går prisläget upp en hel del på digitalkameror! Själv så har jag en Canon IXUS 500 och den tar helt ok bilder så länge man inte tänker bli proffs fotograf. Exempel på några bilder hittar du här tagna med en IXUS 500 kamera www.nordicaudio.se/casper /Marcus
Publicerat Juli 1, 200520 yr Författare 3000-10 000kr JAg kan även tänka mig något begangnatt Och som sakt am kamran är stor har ingen betydelse Men den bör ha manuell fokus Bilderna på stämplar är ju ofta mindre än en tändhat
Publicerat Juli 1, 200520 yr En Canon IXUS 50 kostar ca 3500kr. Köper du en digitalsystem kamera så skaffa dig också en bra kameralins. Mycket av bildkvalitén sitter i linsen. Kamera titta på kända kameramärken så som, Canon, Minolta osv så gör du garanterat inget dålig köp. /Marcus
Publicerat Juli 1, 200520 yr Bilderna på stämplar är ju ofta mindre än en tändhat Köper du dig en systemkamera så kan du köpa till speciella makrolinser för att ta närbilder på små saker. /Marcus
Publicerat Juli 1, 200520 yr Författare Jag har för avsikt att årdna en belyst plats så att det inte uppkomer några skugor Där kamran monteras på en avlastad arm så att man inte behöver hålla i den vilket ger sämre bilder (tror jag) Det vore även bra om man kan ha den derekt koplad till datorn så man kan se bilden ordentiligt inan man tar Den ska bara användas till fotografering av vapen och liknade saker
Publicerat Juli 2, 200520 yr Hoj Prep, Skulle rekomendera antingen en begagnad Canon 10D eller en nikon D70 vilket är riktigt bra digitala systemkamror. Ska du ta extrema närbilder kanske du behöver köpa en mackrotillsats eller ett macro objektiv med macroblixtar men för de flesta andra foton funkar de hyggligt bra. Kan du gå lite högre upp i prisklass är Canon 20D kanon (vi är några på forumet som kör den nu). Den har lite högre upplösning på bilderna än vad föregående nämnda kamror har och är moderniserad. MEn jag misstänker klart att en begagnad 10D funkar lika bra för dina syften. Finns en del på Blocket.se - men håll utkik efter oseriösa säljare.... har hört att mycket tjuvgods cirkulerar. Fick mig att besluta mig köpa i affär. 15 kakor gick helheten på med ett 1GB minneskort. Bengt