Publicerat September 27, 200718 yr Hej, Ska få överta min fars Krico, helstockad .22WMR då han inte använder den och tyckte att jag har mer nytta av den vilket jag är tacksam för. Skickar in pappren idag eller imorgon. Min fråga till er forumsmedlemar är vilken ammunition ni tycker jag ska pröva då Far tills idag bara skjutit Winchesters ammo men som jag vet inte skjuter särskilt täta grupper? Kan felet ligga i själva bössan, kanske? Fakta: Helstock. Tasco 3-9x50 i stålringar. Jag trivs med trycket. Är det någon som vet om Krico generellt skjuter bättre med något fabrikat av ammo? Alla tips är mer än välkomna. mvh Björn
Publicerat September 27, 200718 yr Farsan har en krico 22 wmr som skjuter tre skott på en 5 krona på 100 meter. Prova dig fram, farsans skjuter bra med alla fabrikat vi har testat.
Publicerat September 27, 200718 yr Författare Tackar för svaret Sajmon! Vet du vilket fabrikat din Far använder idag? Ska kolla att pipan ligger fritt från kolven samt att alla skruvar mm sitter som de ska när jag får hem den. Efter det blir det till att köpa en uppsjö olika patronaskar och pröva sig fram antar jag. Funderingar på att flytta över Conquesten på sikt till Krico:n och skaffa mig en 1.5-6x42 till .30-06:an..... Men det får dröjja till jag fått hem nästa blaser pipa och kikare till den... mvh Björn
Publicerat September 27, 200718 yr Vet inte riktigt vilka fabrikat som skjuter bäst. Men senast jag sköt in bössan åt honom med PMC Predator så fick jag ganska fina träffbilder 5 skott på snusdosan.
Publicerat September 27, 200718 yr Kul! Plocka ur bössan ur stocken och kolla att pipan ligger hyfsat fri.. Därefter köper du på dej en mängd plugg och provar. Rätt kul att testa för patronpriserna är hyfsat överkomliga faktiskt. Matte Holst här på forumet har eller hade en sån bössa och jag vet att han sköt med Remingtons blyspets. När jag hade kalibern så sköt jag med Winchester mest.. RWS är snordyra och jag tyckte inte de sköt bättre för det. Sign Beretta här är väl lite halvkung i ämnet tror jag, han gillar kalibern skaarpt! Mvh!
Publicerat September 27, 200718 yr Författare Tackar hippen, kommer följa dina råd som också sammanfaller med mina tankar. mvh Björn