Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Åkalångtmedvalp tråden försvann så..

Featured Replies

Publicerat

Hello..

Nu tänkte jag bara fråga er.. Ni som har valparna i små kattburar när ni åker långt? Är det av någon speciell anledning?

Kan jag inte använda min stora bur i bagagen?

Publicerat

När jag och bomm hämtade min sista valp i Brunflo så satt jag med den i knäet och bomm körde till Piteå. Jag hade handduk i knäet bara och sedan fick jag en bit skinn av ägaren så att den skulle känna sig trygg och känna doften av de andra i kullen. :D Jag fick ju köra själv från Piteå till Kalix och det gick bra även om det var lite ororligt.

Publicerat
När jag och bomm hämtade min sista valp i Brunflo så satt jag med den i knäet och bomm körde till Piteå. Jag hade handduk i knäet bara och sedan fick jag en bit skinn av ägaren så att den skulle känna sig trygg och känna doften av de andra i kullen. :D Jag fick ju köra själv från Piteå till Kalix och det gick bra även om det var lite ororligt.

Japp. Jag har ju 60 mil själv i bilen..

Och som jag nämnde tidigare har vi alltid haft så kort avstånd att jag har kunnat ha valpen i knäet.

Man har ju mer koll på valpen om man har den i en liten bur där fram..  :-*

Publicerat
Japp. Jag har ju 60 mil själv i bilen..

Och som jag nämnde tidigare har vi alltid haft så kort avstånd att jag har kunnat ha valpen i knäet.

Man har ju mer koll på valpen om man har den i en liten bur där fram..  :-*

Ja visst, har man det och det blir lite säkrare med en bur om man hämtar den själv också. :D

Publicerat

Jag har också stor bur i bagaget men hade henne i en kattbur för jag körde själv och ville ha lite koll på henne. Man såg när hon vaknade så man kunde stanna och ta ut henne osv. Sen så är dom ju ganska små och sköra i den åldern så ju mindre utrymme ju säkrare. En stor bilbur i bagaget är nog inte så lämpligt. Minsta inbromsning och valpen flyger all världens väg. Hade vi varit två stycken så hade jag haft henne i knät eller liggandes på golvet i framsätet.

Publicerat

Personligen så tycker jag en du ska be å få en filt som legat i valplådan!. Vi gorde så att vi tog med oss en filt å la i lådan så alla valpar fick busa me den!.. sedan när vi hämtade Erso så togs den med!.. lite trygg dofft "hemmifrån".. sedan tycker jag att de bästa är att ha den i knät!. en valp som rycks bort från kullen blir alltid lite orolig i kroppen!... i detta läge har du/ni världens möjlighet att tidigt ge valpen förtroende för er!.. de blir e första kontakt övning!.... och de gör inget för framtida träning!..

MVh ThomasMamre!..

• 4 weeks later...
Publicerat

Jag har haft valparna antingen i en låda eller liten bur i framsätet, de mår oftast bättre att ligga där och så kan man ge en lugnande hand om det börjar härja runt, ingen som kan hänga med och ratta bilen?