Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tikka + Leupold QR???

Featured Replies

Publicerat

Tänkte att jag kopierar detta inlägg jag gjort på robsoft. Nu kan eran expertis här på jaktsnack bevisas vara bättre än vad robsoftarnas är, så passa på nu att svara väl  ;)

Jag ger inte upp, på något vis så har Leupold QR bitit sig fast i mig, jag vill ha Leupold QR på mina två Tikkor.

Nu hittade jag denna länken.

http://www.leupold.com/hunting-and-shootin...gunmaker-bases/

En väldigt lång länk blev det visst Rolling Eyes

Men borde det inte kunna gå att ta dessa "baser" fräsa ur dom så att dom passar precis på Tikkas baser. Borra två hål uppifrån, och sedan skruva fast "baserna" uppifrån?

Vore inte detta det enklaste alternativet?

MVH/Jocke

Publicerat

Det finns Leupold QR baser som passar Tikka T3, dessa borde också passa dina M55:or.

Publicerat

Låter trevligt :)

Mindre trevligt är att jag letat som fan, men inte hittat några baser ens till T3  ::) 

Säger inte att du har fel, men konstigt är det att det inte finns ute på några hemsidor  :-

MVH/Jocke

Publicerat

Jag vet, det finns inte i någon brochyr eller liknande. Men ringer du till torsbo så kan dom beställa om dom inte ligger inte med ett par.

Publicerat

okej, låter bra :)

Vet du något ungefärligt pris?

Ingen som har en kommentar på mitt lilla "projekt" ? Borde det inte gå att göra på detta sättet?

att man tar en sådan gunmaker bas och fräser till den så den passar bra som fan och sedan drar man i två skruvar i skruvhålen på lådan? Borde bli billigare, dessa baser kan ju inte gå på så mycket?

MVH/Jocke

Publicerat
Ingen som har en kommentar på mitt lilla "projekt" ? Borde det inte gå att göra på detta sättet?

att man tar en sådan gunmaker bas och fräser till den så den passar bra som fan och sedan drar man i två skruvar i skruvhålen på lådan? Borde bli billigare, dessa baser kan ju inte gå på så mycket?

MVH/Jocke

Jag tror det blir riktigt dyrt om du låter en smed göra kikarbaser just för din bössa. QR baser kostar nog inte mer än strax över 1000 lappen.

Publicerat

Jo om man låter en smed göra det ja. Men några timmar kvällstid på pappas jobb med fräsar och svarvar borde väll sänka priset en hel del? :)

Men ja det är klart att man kanske skall kosta på sig rijäla fabriksgjorda grejer direkt.

MVH/Jocke

Publicerat

Tjena jag har QR fästen på min sako 85 det är likadana som ska sitta på tikka t3. Nackdelen med att äga en sako eller tikka när man ska montera QR är att baserna till sako och tikka är dom dyraste av alla tror att mina baser plus ringar höga extensions kostade strax under 3000 spänn men det är helt klart värt varenda krona. Kan nu byta kikare utan en massa krångel med inskjutning osv. Lycka till.